سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایلام در گفتگو با تابناک خبر داد؛
سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایلام گفت: در راستای دستور رئیس جمهور محترم و تاکید وزیر محترم اقتصاد و دارایی تعداد 718 فقره وام بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان پرداخت شده است
کد خبر: ۱۰۶۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 03 September 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛علی اصغر کائیدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین و تخصصی ترین بانک قرض الحسنه کشور در 22 آذر سال1386 آغاز به کار کرد این بانک در حال حاضر با بیش از 530 شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تأكيد بر الگوي بانكداري اسلامي در راستاي توانمندسازي و تقويت توان اقتصادي اقشار مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش براي فقرزدايي و رفع محروميت هاي اقتصادي به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت مي كند. 

کائیدی یادآور شد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان ایلام از حمایت مردم شریف استان برخوردار بوده به گونه ای که علی رغم نداشتن شعبه در چهار شهرستان استان در حال حاضر 8 درصد نقدینگی استان را جذب نموده است و از منظر منابع قرض الحسنه رتبه اول استان را در بین شبکه بانکی استان ایلام را دارا می باشد . خدمات این بانک مشتمل به کلیه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می باشد .

سرپرست شعب استان ایلام بیان داشت :  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است و پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از 11 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 14 سال فعالیت بوده است.

به گفته وی :نسبت کفایت سرمایه بانک در حال حاضر 10.22 درصد می باشد که از این منظر در بین شبکه بانکی در بهترین موقعیت قرار دارد.

سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر استان  با اشاره باینکه هدفگذاری بانک رسیدن به نسبت کفایت سرمایه 13درصد است ،افزود: در حال حاضر13 میلیون نفر در سراسر کشور از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده می کنند.

وی به آمار و عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران (یکسال گذشته) اشاره کرد گفت :در راستای سیاست های ابلاغی دولت سیردهم و همگام با خدمات ارزنده دولت طی سال گذشته انجام شده است ،در راستای دستور رئیس جمهور محترم و تاکید وزیر محترم اقتصاد و دارایی تعداد 168 هزار فقره وام بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی به ارزش 43 هزار میلیارد ریال در بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده که سهم استان ایلام در سال گذشته از این تسهیلات 718 فقره بوده است، پرداخت 730 هزار فقره وام اشتغال زایی به ارزش حدودی 80 هزار میلیاردريال در یک سال در سطح کشور، پرداخت تعداد 372هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش 75 هزار میلیارد ريال طی یکسال گذشته در سطح کشور، پرداخت 13000وام فرزندآوری به مبلغ 5000میلیارد ريال طی یکسال،پرداخت 2593000 فقره تسهیلات کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سراسر کشور در سال 1400 به ارزش 4750 میلیارد ريال و نیز 833 هزار 300 فقره به مبلغ 625 میلیارد ريال طی چهار ماهه نخست سال جاری از تسهیلات تکلیفی کمیته امداد و بهزیستی ،پرداخت 4000فقره تسهیلات اشتغال بنیاد برکت به ارزش 700 میلیارد ريال در طی یکسال، رشد 62.5 درصدی منابع طی یکسال گذشته ، رشد86درصدی مبلغ تسهیلات سال1400 نسبت به سال 1399، رشد220درصدی مبلغ وام ازدواج،سال1400 نسبت به سال 1399، رشد19درصدی مبلغ وام کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال 1400نسبت به سال1399،رشد650درصدی تسهیلات تکلیفی ابلاغی سال 1401 نسبت به سال 1400و رشد12درصدی تعداد


 کائیدی به دیگر آمار و عملکرد های بانک قرض الحسنه مهر در استان ایلام اشاره کرد و گفت :پرداخت 536 فقره وام ازدواج به مبلغ 524 میلیارد ريال در همین راستا و از ابتدای سال 1401 تاکنون 138 فقره به مبلغ 191 میلیارد ريال پرداخت شده است.

وی یادآور شد : پرداخت1603فقره تسهیلات تکلیفی کمیته امدادو بهزیستی به ارزش 345 میلیارد ريال طی یکسال در همین راستا و از ابتدای سال تاکنون 95فقره تسهیلات کمیته امداد به ارزش 85 میلیارد ريال پرداخت گردید .

علی اصغر کائیدی تصریح کرد: پرداخت 207فقره تسهیلات فرزندآوری طی یکسال به ارزش 77 میلیارد ريال،پرداخت2194 فقره تسهیلات بنیادبرکت به ارزش 429 میلیارد ريال طی یکسال ،پرداخت 3779 فقره وام کالاکارت به ارزش 369 میلیارد ريال،پرداخت 718 فقره وام،بدون ضامن به ارزش 223 میلیارد ريال طی یکسال و پرداخت 466 فقره وام بدون ضامن به ارزش 170 میلیارد ريال از ابتدای سال تاکنون افزون بر این و 110 فقره تسهیلات به بنیاد مسکن در سال 1400 به مبلغ 20 میلیارد ریال طی سال گذشته در استان پرداخت شده که از دیگر اقدامات این بانک در استان ایلام است .

وی خاطرنشان کرد:بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای بهبود وضعیت معیشت کارمندان و کارگران اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح مهریار نموده است بگونه ای که اگر سازمان یا شرکتی پرداخت حقوق خود را به بانک قرض الحسنه مهر ایران انتقال دهد برابر ضوابط ، پرسنل این سازمانها مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد .

کائیدی یادآور شد : از جمله برنامه های این بانک که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد قبول سهام در اختیار مردم به عنوان وثیقه خواهد بود تا بدین شکل ضمن تسهیل در ارائه خدمات به مردم معضل ضامن برای همه مردم در اخذ وام حل شود . در گام های بعدی سایر دارایی های افراد نیز از جمله صندوق های سرمایه گذاری ، گواهی سپرده و... بعنوان وثائق وام پذیرفته خواهد شد .

وی به اقدامات انجام شده یکسال اخیر اشاره کرد و افزود:  ایجاد شعبه مجازی در کلیه استانها،دستیابی به منابع 100هزار میلیارد تومان،هوشمندسازی مرکز ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات غیرحضوری ، پاسخ دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن ،راه اندازی تسهیلات آنلاین، ورود بانک به بازار بین بانکی، افزایش سقف تسهیلات از 50 میلیون تومان به 200میلیون تومان، وام بدون ضامن و توسعه فرایند اعتبارسنجی(سامانه ضمان)، اعطای 100 فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه اینتوکس ،ارائه تسهیلات به شرکت های حقوقی تا سقف 500 میلیون تومان و افزایش سرمایه از 2500 به5000 میلیارد تومان از محل سود سالانه بود است .

 کائیدی اقدامات در حال انجام بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان را  رسیدن به منابع 200 هزار میلیارد ريال، کاهش و حذف کارمزدثابت4 درصد به صفر درصد و حرکت به سمت مزدخدمت، حرکت به سمت کارت مهر –کارت زندگی،انتشار اوراق قرض الحسنه در بازارسرمایه، افزایش سرمایه از 5هزار میلیارد تومان به10 هزار میلیارد تومان، توسعه برنامه های بین المللی قرض الحسنه در ارتباط با بانک های اسلامی سایر کشورها عنوان کرد.

وی بیان داشت : بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه يافته» برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده است.

 به گفته کائیدی بانک قرض الحسنه مهر ایران برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را اجرا کرده که برخی از آن عبارت است از:مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید 25هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش 300 میلیارد ریال. گفتنی است در این طرح بانک مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است.

وی در پایان گفت: خرسندیم از اینکه با روی کارآمدن دولت جدید انقلابی ، حل مسائل مردم و عدالت محوری بیش از بیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است . ما نیز در بانک قرض االحسنه مهر ایران تلاش می کنیم تا با پرداخت گسترده تسهیلات قرض الحسنه به مردم دسترسی اقشار مختلف مردم به تسهیلات نظام بانکی عادلانه تر باشد. امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیران عزیز بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک قرض الحسنه مهر ایران به جای بگذاریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار