با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان
خط چهارم اتوبوس تندرو و پایانه ترکیبی جی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 07 September 2022

شهردار اصفهان با بیان اینکه خط اتوبوس تندرو از سه راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر چهارمین خط BRT کلانشهر اصفهان است گفت: این مسیر از پایانه جی آغاز و خیابان‌های هشت بهشت شرقی و غربی، فرشادی، بلوار هشت بهشت، میدان امام حسین، خیابان‌های شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی و آتشگاه تا سه راه درچه است.
علی قاسم زاده افزود: برای اجرای این طرح از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پایانه مسافربری جی به عنوان محور طرح خط اتوبوس تندروی شرق به غرب اصفهان برای استفاده شهروندان، مسافران و گردشگران استفاده شده است.
وی از رونمایی سامانه حمل و نقل عمومی هوشمند هم خبر داد و گفت: این سامانه با عنوان «اصرو» برای دانلود و استفاده شهروندان از امشب بر روی درگاه اینترنتی شهرداری به آدرس my.isfahan.ir قرار خواهد گرفت.
این سامانه به نحوی طراحی شده که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس را به ایستگاه‌ها برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین ۵۰ تابلو هوشمند در برخی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است.
شهردار اصفهان گفت: برای تکمیل و اجرای زیرساخت‌های این طرح‌ها بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه هم در این آئین با بیان اینکه خط چهارم اتوبوس تندرو جزو ۱۲ خط مصوب شهر اصفهان است که مدتی به صورت آزمایشی بهره برداری شد گفت: این خط با دو خط دیگر اتوبوس در دو نقطه شهر تلاقی دارد که تبادل سفر را برای دانشجویان سه دانشگاه اصفهان، صنعتی و آزاد خوراسگان آسان‌تر می‌کند.
عباس روحانی با بیان اینکه این خط دومین خط شرقی غربی اتوبوس در شهر اصفهان است که از محور مرکزی شهر عبور می‌کند تصریح کرد: از ویژگی‌های این خط تلاقی آن با خط مهم مسیر جی و بزرگمهر است.

شهردار اصفهان در حاشیه بهره‌برداری از سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی، از ارائه 30 عنوان از خدمات شهرداری اصفهان به صورت غیرحضوری، در راستای تحقق شعار «به احترام مردم» خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار