قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: طبق آزمایشات و گزارشات سازمان استاندارد، نگرانی ما در مورد کیفیت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان برطرف شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 12 September 2022
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: طبق آزمایشات و گزارشات سازمان استاندارد، نگرانی ما در مورد کیفیت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان برطرف شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: محمد صادق مفتح در حاشیه افتتاح طرح توسعه شرکت های بافتینه و بافتسان ملایر اظهار کرد: این واحد صنعتی با ماشین آلات به روز و کیفیت مناسب محصولات، اشتغال خوبی در سطح شهرستان و استان ایجاد کرده و مورد حمایت و تایید سازمان صمت است.

وی مطرح کرد : طی دو تا سه هفته آینده این واحد در مورد قیمت محصولات تولیدی با صنایع کوچک تر مصرف کننده تولیدات این شرکت، به توافق برسد.

مفتح واحد های صنعتی بافتینه و بافتسان را یکی از حلقه های زنجیره تولید دانست و بیان کرد: این واحد صنعتی طیف وسیعی از محصولاتی که ما ناچار به واردات آن ها بودیم، تولید می کند و علاوه بر ارزش افزوده، اشتغال مناسبی ایجاد کرده است.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی ابراز امیدواری کرد و گفت : در آینده شاهد صادرات محصولات تولیدی این واحد صنعتی به کشورهای همسایه مصرف کننده این محصولات از جمله عراق و ترکیه باشیم.


همچنین سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر عنوان کزد : با حضور نمایندگان سه قوه از دو کارخانه تولیدی کشور که حدود سه ماه تعطیل شده بود، بازدید و در این بازدید تصمیمات خوبی اتخاذ شد. 

 وی اظهار داشت : علاوه بر این بازدید افتتاح خط جدید این واحدها نیز افتتاح شد که نوید خوبی برای تولید محصول بیشتر و بهتر در کشور است.

عمرانی تصریح کرد : آن چیزی که اتفاق نظر هر سه قوه و تحت فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما اولویت دارد، این است که در صورتی‌که تولیدات با کیفیت داخلی داریم، واردات جایز نیست و کسی به خود اجازه نمی‌دهد که خلاف دستورات رهبری عمل کند و موارد مشابه وارد کشور شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: کارگران زیادی با افزایش خط تولید در این ۲ واحد مشغول به کار هستند که امیدواریم مشابه این کارخانجات در جای‌جای نقاط کشور نیز احداث شود و یکی از شعارهای سال در حوزه کارآفرینی محقق شود.

وی در ادامه گفت: کیفیت کالاهای تولیدی این کارخانجات در ملایر با آزمایشاتی که استاندارد انجام داده، بسیار بالاست .

عمرانی افزود :با توجه به بازدید رندمی و بدون اطلاع قبلی سازمان استاندارد از این واحدها بازدید، کیفیت محصولات تولیدی بافتینه و بافتسان مورد تایید قرار گرفته و ماشین آلات پیشرفته‌ای دارد و محصولات تولیدی آنها با کیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه دنیا است.

وی اظهار کرد : با حضور نمایندگان سه قوه در این بازدید، مسائل و مشکلات این گروه صنعتی از نظر ما حل شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد : در حوزه اقتصادی، ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه را داریم که از نظر عملیاتی در مرکز و تمام استانها این ستاد فعال است.

عمرانی اضافه کرد : تمام تلاش ما بر این است که کارخانجات و مراکز تولیدی که مشکل دارند، چه در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری و چه حوزه‌هایی که مشکل دارند، سریعا حاضر می‌شویم.

وی تصریح کرد : در حوزه‌هایی هم ممکن است مشکل نباشد، اما حضور و حمایت ما مایه دلگرمی سرمایه‌گذار، کارخانه‌دار و تولیدکننده است و با توجه به تجربیات که بدست می آوریم موفقیت ما در این بازدیدها بیشتر است.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: سه قوه در صدد هستیم کشور در حوزه اقتصادی به شکوفایی برسد واولین محصول این شکوفایی بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد.

عمرانی با اشاره به اینکه مشکلات کارخانجات متفاوت است، بیان کرد: در حوزه آسیب،شناسی، تاکنون حدود ۲۰۰ مشکل برای کارخانجاتی که مشکل پیدا کرده‌اند و یا تعطیل شده‌اند، احصا کردیم.

وی در ادامه افزود: ممکن است این مشکلات در حوزه‌های مختلف همچون بانک، واردات و گمرک باشد، آنچه که مهم است این است که ستادهایی که تشکیل شده، با حضور نماینده همه دستگاه‌ها در این ستاد، این مشکلات حل شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: ادعا نمی‌کنیم که صد درصد مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی حل می‌شود، اما با بازدیدهای میدانی، حضور در محل و مذاکره با مسئولان محلی، می‌توان ۹۰ درصد این مشکلات را به صورت استانی حل کرد، تعدادی هم ممکن است نیاز به حمایت کشوری داشته باشد که از طریق مرکز پیگیری و حل خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار