هشتمین جشنواره زمستانی همدان بعد از یک ماه در حالی به کار خود پایان داد که متاسفانه نتوانست آنطور که شایسته همدان است در جذب گردشگر زمستانی و معرفی پتانسیل های همدان نقش داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ 05 March 2015

استان همدان به عنوان یکی از پنج استان گردشگری کشور دارای پتانسیل های فراوانی در حوزه گردشگری بوده و هست که هر یک از این پتانسیل ها می تواند زمینه مناسبی برای جذب گردشگر به استان همدان باشد و از سویی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، استاندار همدان از زمان ورود به این استان محور اصلی توسعه استان همدان را گردشگری عنوان کرده و بارها و بارها به این نکته تاکید داشته که استان همدان از مسیر گردشگری بودن باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

 

  به گزارش تابناک همدان ؛ یکی از راه های جذب گردشگر به استان و رونق گردشگری و معرفی استان همدان به خارج از استان برگزاری جشنواره هاست، از این رو در هفت سال اخیر جشنواره زمستانی استان همدان بر مبنای معرفی پتانسیل های زمستانی استان و جذب گردشگر به استان برگزار می شود که امسال نیز هشتمین جشنواره زمستانی همدان برگزار شد.

یکی از ویژگی های هر جشنواره ای مردمی بودن آن و ایجاد شور و نشاط جمعی محسوب می شود و از این رو انتظار می رفت که جشنواره زمستانی استان همدان نیز با برگزاری برنامه های شاد  علاوه بر جذب گردشگر و مسافر زمستانی بتواند با حضور مردم فضای شاد و با نشاط را ایجاد کند.

متاسفانه علا رغم همه صحبت های مسئولان  به غیر از دو و یا سه برنامه مابقی برنامه های جشنواره محدود به قشر خاصی از مردم بود، البته باید اذعان داشت که برگزاری جشنواره آدم برفی که در روز جمعه در تاریک دره همدان برگزار شد از جمله برنامه های جشنواره زمستانی استان همدان بود که توانست علاوه بر حضور مردم شادی و نشاط را بین مردم ایجاد کند.

عدم تبلیغات خارج از استانی مناسب برای اعلام برنامه های جشنواره زمستانی موجب شده بود که متاسفانه جای خالی گردشگر در جشنواره زمستانی همدان حس شود.

 این موضوع در حالی بود که قرار بود بخش خصوصی نیز در برگزاری جشنواره زمستانی دخیل باشد، برگزاری باباطاهر خوانی در آرامگاه باباطاهر، برگزاری نشست همدان شناسی، مسابقه انشا نویسی با عنوان پیامبر مهربانی ها، رونمایی از ۱۰ اثر تبت ملی، برپایی نمایشگاه عکس زمستان همدان با حضور یک هنرمند عکاس در باغ نظری و برگزاری شب خاطره در باغ موزه دفاع مقدس از جمله برنامه های جشنواره زمستانی همدان بود که متاسفانه آن طور که باید و شاید تاثیری در جذب گردشگر و یا رونق گردشگری همدان نداشت.

مسابقه غذاهای محلی و سنتی نیز که با حضور تنها تعداد معدودی از بانوان در هتل بوعلی همدان برگزار شد از دیگر برنامه های جشنواره زمستانی همدان بود که این برنامه نیز به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی با استقبال چندانی روبرو نشد.

اما در این بین نباید از نظر دور داشت که برپایی مسابقات ورزشی اسکی و تریال و مسابقات آفرود که به همکاری سازمان ورزش و جوانان برگزار شد از جمله برنامه هایی بود که با استقبال شرکت کنند گان و مردم روبرو شد و نقطه مثبتی برای هشتمین جشنواره زمستانی همدان به شمار می رفت.

 شعار هشتمین جشنواره زمستانی همدان «کرسی های مادستان، شادی های زمستان» بود و قرار بود تا نماد این جشنواره کرسی های سنتی استان همدان در کنار شادی ها و حضور مردم باشد، اما به نظر می رسد این جشنواره نیز نتوانست آن طور که شایسته استان همدان بوده به معرفی پتانسیل های این استان بپردازد و یا در جذب مسافر و گردشگر زمستانی به استان همدان موفق باشد، کما اینکه باز هم باید تاکید کرد که در برگزاری یک جشنواره تنها یک دست صدا نداشته و باید همه ارگان ها و ادارات ذی ربط در این حوزه گام بردارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار