هشدار به باغداران مازندران
مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات خطرناک در باغ های میوه با مبدا اصلی افریقا است اما از سال 1829 میلادی به تدریج با دخالت انسان در اکثر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا و در سایر کشورها انتشار یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 06 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، هم زمان با فصل شیوع آفت وارداتی موسوم به مگس مدیترانه ای، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مورد استفاده از روش های صحیح مقابله با این بیماری در درختان مرکبات هشدار دادند.
مگس میوه مدیترانه ای که به نام های مگس میوه و یا مگس مرکبات نیز خوانده می شود، یکی از آفات مهم و خطرناک در باغ های میوه است، مبدا اصلی این آفت افریقا است اما از سال 1829 میلادی به تدریج با دخالت انسان در اکثر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا و در سایر کشورها انتشار یافته است.
در ایران مگس میوه تا سال 1354 جزء آفات قرنطینه ای بوده و اولین بار در پائیز سال 1354 خسارت لارو این مگس در باغات هلوی مشهد گزارش شد اما این مگس مهم ترین آفت حدود یک هزار نوع محصول کشاورزی از جمله مرکبات مازندران است که در سال های گذشته به تناوب خسارت های قابل توجهی را به کشاورزان وارد کرده است.
در اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمده است؛ کشاورزان و باغداران با جداسازی و جمع آوری میوه های آفت زده بدون نقل و انتقال این میوه ها،  نسبت به دفن میوه های فوق در عمق نیم متری زمین اقدام کنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار