مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: باتوجه به مشکل حمل و نقل در آنسوی مرز خسروی، پیگیر رفع این مشکل برای اعزام های کاروانی زوار عتبات از این مرز هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 11 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو بااشاره به از سرگیری اعزام های کاروانی به عتبات عالیات، اظهار کرد: در حال حاضر اعزام ها به عتبات عالیات به شکل کاروانی است و دیگر اعزام انفرادی نداریم.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه در ایام اربعین مرز خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی بازگشایی شد، اما پس از آن به دلیل اینکه شرکت های حمل و نقل طرف عراقی در آنسوی مرز مستقر نیستند، امکان اعزام از طریق این مرز فراهم نشد که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها دلیل عدم اعزام زوار از مرز خسروی در شرایط فعلی مشکلات حمل و نقل برای زائرین در آنسوی مرز است، گفت: رایزنی ها و پیگیری هایی را از طریق استاندار و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عتبات عالیات آغاز کرده ایم تا این مشکل مرتفع شود و بتوانیم دوباره اعزام ها را از طریق این مرز آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: طبق درخواست حج و زیارت استان کرمانشاه و هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولین کشور، با استان های شمالی و شمال غرب کشور هم هماهنگی صورت گرفته که به محض فراهم شدن امکان اعزام زوار از مرز خسروی، کاروان های خود را از طریق این مرز به عتبات عالیات اعزام کنند.

کریمی خو یادآورشد: البته با توجه به اینکه به تازگی مراسم اربعین حسینی برگزار شده، فعلا متقاضیان زیادی برای اعزام به عتبات عالیات نداریم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر هزینه اعزام های کاروانی به عتبات عالیات برای هر زائر حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان است که بزودی بسته های ارزان قیمت سفر هم به استانها ابلاغ خواهد شد.

در ایام اربعین امسال قریب 450 هزار زائر از مرز خسروی استان کرمانشاه تردد کردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار