مدیرکل بهزیستی قم گفت: ۲ هزار و ۶۵۹ نابینا و کم‌بینا در این استان تحت پوشش بهزیستی هستند که ۹۲۹ نفر آنان زن هستند.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 15 October 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی پهلوانی بیان کرد: نابینایان نیز همانند شهروندان از خدماتی در استان قم استفاده می‌کنند که برای آن‌ها مناسب‌سازی نشده و لازم است مسوولان برای تامین حقوق این قشر اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان این‌که نابینایان صرفا از نعمت بینایی محروم هستند ولی در سایر موارد از توانمندی‌های بالایی برخوردارند، اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت نابینایان دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حضور این قشر در جامعه را فراهم کند.

وی گفت: مناسب‌سازی در ۲ بخش فرهنگی و فیزیکی نیاز است و باید باور داشته باشیم نابینایان می‌توانند مثمر ثمر برای جامعه باشند.

پهلوانی افزود: درحال حاضر سه کتابخانه در سطح استان از نظر منابع و همچنین مسیر تردد مناسب جامعه روشندلان است.

وی اضافه کرد: از نظر فیزیکی نیز باید امکانات دسترسی را برای نابینایان مهیا کنیم که در این زمینه قسمتی  بر عهده اداره کل بهزیستی است از جمله مناسب‌سازی که در منازل نابینایان و کم بینایان  انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری نیز اقدامات بسیاری برای تسهیل در تردد نابینایان انجام داده، ولی در آغاز راه هستیم و همت بیشتری را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی قم با تاکید بر حمایت از جامعه نابینایان، گفت: در حال حاضر این قشر به سطحی از پیشرفت رسیده‌اند که در جمع نخبگان حاضر می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته غربالگری بینایی برای ۳۸ هزار کودک بین سنین سه تا پنج سال در استان قم انجام شد.

وی افزود: در این طرح کودکان دارای تنبلی چشم و یا نابینایی شناسایی شدند و برای درمان تحت پوشش قرار گرفتند تا در آینده مشکلات کمتری داشته باشند.

پهلوانی با بیان این‌که خدمات بهزیستی رایگان است ولی کامل‌کننده نیست، تصریح کرد: خیران می‌توانند با شماره‌گیری #۹۰۹۰*۷۲۴* مبالغ خود را برای خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان بهزیستی واریز نمایند.

۲۳ مهرماه مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان نام‌گذاری شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار