مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه انواع خدمات آموزشی و توانبخشی به نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 24 October 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۵ هزار و سیصد و سی نابینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند که مشمول دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی هستند.

وی خدمات توانبخشی ارائه شده به این افراد را جراحی، عینک، عصا، پیگیری و مناسب سازی خط مخصوص نابینایان در عابر پیاده، استفاده از کتابخانه نابینایان با خط بریل که به تازگی راه اندازی شده، عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: کمک هزینه درمان به نابینایان که دچار بیماری باشند، تعلق می‌گیرد و همچنین کمک هزینه پرداخت شهریه به دانشجویانِ نابینا، در صورتی که تمایل به اشتغال داشته باشند از وام تا سقف ١۵٠ میلیون تومان بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اعطا کمک هزینه‌های بلاعوض مسکن به نابینایان، یادآور شد: به تازگی مرکز آموزشی در شهر کرمانشاه راه اندازی کردیم که مرکز حمایتی و آموزشی برای کودکان نابینا و خانواده آن‌ها است و رفتار و حمایت از این کودکان را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد، نابینایان هم در این مراکز رفتار اجتماعی و آموزش‌های علمی دریافت می‌کنند.

وی گفت: نابینایان اگر یک نفرو عضو خانوار باشند تا سقف ماهیانه ۴۲۰هزارتومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند و چنانچه سرپرست خانوار باشند متفاوت است خانواده ۴نفره تا سقف ۱میلیون و پنجاه هزارتومان حقوق دریافت می‌کنند.

محمدی تاکید کرد: در هفته جاری نابینایان، یک باشگاه فرهنگی ورزشی راه اندازی شده و پیگیر ورزش آن ها، شرکت در مسابقات هستیم و در میان این قشر قهرمان‌های ملی ورزشی هم داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار