سفر معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده به استان یزد:
استان یزد در دولت یازدهم با انتصاب چند زن به عنوان مدیران عالی و میانی در استان و برخی شهرستان ها کوشیده نقش پررنگ تری برای زنان در عرصه مدیریت قائل شود. اما یا این تفاهم نامه نقش مثبتی در توسعه این روند ایفا می کند؟
کد خبر: ۱۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 05 March 2015
به گزارش تابناک یزد، شهيندخت مولاوردي، معاون رييس جمهور در امور زنان و با هدف شرکت در نشست مشترک جمعی از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی و امضای یک تفاهم نامه با استاندار یزد سعی در افزایش مشارکت زنان در توسعه استان دارد.
بايد با برنامه ريزي صحيح نرخ مشاركت اجتماعي و اقتصادي زنان در جامعه را بالا ببريم
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:امروز نيمي از سرمايه اجتماعي جامعه، آگاه تر، سالم تر و مصمم تر از هميشه براي خدمت به نظام و جامعه آماده است.
" شهيندخت مولاوردي" در نشست مشترک جمعی از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد كه در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد، احياء هويت زن مسلمان را همراه با انقلاب اسلامي دانست و گفت: لازم است ميزان وضعيت موجود را با وضعيت مطلوب مقايسه كنيم.
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان نمود: بررسي ها نشان مي دهد بطوركلي جامعه ما از يك توسعه يافتگي نامتوازن رنج مي برد و ما هم در توسعه منطقه اي و هم در توسعه ملي اين مشكل را داريم.

آیا فصل جدیدی برای مشارکت زنان در توسعه استان رقم می خورد؟
وي با بيان اين نكنه كه "رويكرد دولت تدبير و اميد با شعار اعتدال، با راه سومي كه انقلاب به روي زن مسملان ايراني گشود بسيار هم خواني دارد" خاطر نشان نمود:بايد بررسي كنيم و ببينيم مجموعه فعاليتهايي كه در حوزه زنان و خانواده انجام شده چه ميزان تأثيرگذار بوده و چه كارهايي لازم است انجام دهيم تا به شرايط مطلوبتر برسيم و الگويي كه مي خواهيم به جهان ارائه دهيم بايد شاخصهاي آن قابل اندازه گيري باشد.
" مولاوردي" با بيان اين موضوع كه" در حوزه شكاف جنسيتي كه سالانه توسط سازمان آمار جهاني ارائه مي شود ايران در سال 2015 از بين 142 كشور متأسفانه رتبه 137 را داراست" افزود: بايد با برنامه ريزي صحيح نرخ مشاركت اجتماعي و اقتصادي زنان در جامعه را بالا ببريم و شاخصها و ملاكهاي معنوي را نيز با الگوسازي صحيح به اين شاخصها اضافه و به جامعه جهاني معرفي كنيم.
اين مقام مسئول افزود:امروز نيمي از سرمايه اجتماعي جامعه، آگاه تر، سالم تر و مصمم تر از هميشه براي خدمت به نظام و جامعه آماده است.
معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري گفت: برنامه ششم توسعه يك برنامه جامع نگر به ويژه نسبت به موضوعات و چالشهاي خاص است و جايگاه مناسبي براي زنان و خانواده در اين برنامه در نظر گرفته شده است و بايد براي تحقق اين جايگاه تلاش كنيم و به توانمندسازي خانواده هايمان كمك نماييم.
آیا فصل جدیدی برای مشارکت زنان در توسعه استان رقم می خورد؟

وي تصريح كرد: در اين مسير معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهور تلاش مي كند در چارچوب اهداف و آرمانهاي نظام و اسناد بالادستي با امضاء تفاهم نامه ها با ادارات و نهادهاي مختلف گامهاي مؤثري در جهت تقويت بنيان خانواده و زنان جامعه بردارد.
مولاوردي در پايان با اشاره به بحران رو به رشد طلاق، كاهش فرزندآوري و عدم تمايل به ازدواج گفت: اميدوارم قدمهاي خوبي در جهت رفع اين بحرانها و مشكلات در حوزه بانوان برداريم.

استاندار يزد : نگاه دولت تدبير و اميد به بانوان بسيار مثبت است

استاندار يزد هم در این نشست مشترک گفت: زن بعنوان بنيانگذار تعليم و تربيت و پرورش جوامع تلقي مي شود و مردان در دامن زنان رشد مي كنند و جامعه اي اگر موفق و پيشرو باشد نشان از مديريت و نقش ارزشمند مادران در آن جامعه دارد.
ميرمحمدي با اشاره به تقارن ايام فاطميه(س) با اين نشست گفت: همه ما علاقمند به اين كوثر هميشه جاري هستيم و اين را به فال نيك مي گيريم و نبايد اين ايام را بيشتر در چارچوب غم و عزا خلاصه كنيم بلكه بايد از اين فرصت در شناساندن الگوهاي رفتاري حضرت فاطمه(س) از جمله نقش مديريتي يك زن در جامعه بهره ببريم.
آیا فصل جدیدی برای مشارکت زنان در توسعه استان رقم می خورد؟

استاندار يزد با بيان اين موضوع كه " در تاريخ و در مكتب اسلام زنان بسيار شايسته اي داشتيم" گفت: زن بعنوان بنيانگذار تعليم و تربيت و پرورش جوامع تلقي مي شود و مردان در دامن زنان رشد مي كنند و جامعه اي اگر موفق و پيشرو باشد نشان از مديريت و نقش ارزشمند مادران در آن جامعه دارد.
وي افزود: معمولاً ما با ذكر مصائب و مشكلات ، باور پذيرش مشكلات را به خود القاء و در وجودمان تقويت مي نماييم در صورتيكه بايد به رفع مشكلات بپردازيم و همديگر را تقويت و كمك نماييم و در جهت رفع مشكلات هم افزايي داشته باشيم.
ميرمحمدي افزود: در نشست امروز درد و رنج و مشكلات به نحوي مطرح شد و توانمنديها وظرفيتها و استعدادهاي بالاي جامعه زنان نيز به گونه اي ديگر طرح شد و دانستيم كه ظرفيتها و خلاقيتها در حوزه بانوان بايد افزايش يابد چرا كه بيش از نيمي از جمعيت كشور، زنان هستند و بايد در همه حوزه ها اين امر را لحاظ كنيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان ساخت: نگاه دولت تدبير و اميد به جامعه زنان بسيار مثبت است .
استاندار افزود: ما به يك جامعه خلاق و فعال نياز داريم و خلاقيت نيز در خودباوري و توانمندي است و فرد فرد جامعه بايد نقش مؤثري در جامعه ايفا كنند و باور كنيم كه همه ما از يك نفس واحده هستيم.
وي تاكيد كرد: هدف جامعه اسلامي ايجاد جامعه الگو از نظر اخلاقي، صداقت، كار و تلاش و عزت و احترام است و اين جامعه به عنوان كانون علم و ادب و شعر و هنر است و زنان نقش مؤثرتري در اين فضا دارند و بايد به اين امر توجه بيشتري كنيم.
ميرمحمدي در ادامه به نقش بخش خصوصي در افزايش مشاركت بانوان در جامعه اشاره نمود و خواستار حضور بانوان در اين عرصه شد و با بيان اين موضوع كه "همه مسائل را نبايد در محدوده دولت خلاصه كنيم"، اين سوال را مطرح نمود كه" عرصه بروز و ظهور توانمنديهاي بانوان كجاست؟" و آنگاه افزود: بانواني در جامعه الگو مي شوند كه در عمل سرآمد باشند چرا كه زيباترين حرفها بدون عمل فايده اي ندارد و بدانيم آنگاه كه از فاطمه زهرا(س) ذكري مي شود براي اين است كه ايشان در همه زمينه ها الگو بوده اند.
آیا فصل جدیدی برای مشارکت زنان در توسعه استان رقم می خورد؟

وي با نام بردن از بانواني چون حضرت مريم، حضرت خديجه و حضرت آسيه(س) گفت: بايد ببينيم اين بانوان چه كرده اند كه در تاريخ مثل آفتاب مي درخشند؟
استاندار خاطر نشان نمود: زماني در خانه اي يك دار قالي بود ولي به تناسب رشد اقتصادي و درآمد، اين هنر را كنار گذاشته اند و دختر قاليباف ديروز، امروز به دانشگاه مي رود، بنابراين امروز خانمها به ويژه بانوان تحصيلكرده مي توانند درعرصه علم و فناوري كه عرصه اي لايتناهي است و يا در حوزه صنعت وارد شوند و هيچ محدوديتي براي آنها وجود ندارد.
ميرمحمدي در پايان ابراز اميدواري نمود: اميدواريم شاهد اين باشيم كه استان يزد كه دارالعلم و دارالعباده است در همه زمينه ها و در ارتباط با اقشار مختلف مردم نمونه باشد و همه مردم در سطح كشور از اين توانمندي بهره ببرند.

انعقاد تفاهم نامه همكاری میان معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار یزد

شهیدخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و میرمحمدی استاندار یزد تفاهم نامه ای را در جهت ارتقای سطح همكاری ها در حوزه زنان و خانواده امضا كردند.
شهیدخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و میرمحمدی استاندار یزد تفاهم نامه ای را در جهت ارتقای سطح همكاری ها در حوزه زنان و خانواده امضا كردند.
برگزاری و مشاركت در برپایی همایش ها ، نمایشگاه ها ، كارگاه ها و جشنواره ها در زمینه امور زنان و خانواده و همچنین حمایت از برگزاری نشست منطقه ای و كارگاه های اموزشی شبكه سازی تخصصی ویژه سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه زنان و خانواده از جمله موضوعات این تفاهمنامه است.
تقویت ارتباط و تعامل موثر میان سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده با یكدیگر و دولت و نیز ایجاد محیط حمایتی توانمند ساز جهت شكل گیری و تقویت شبكه های تخصصی در راستای هم افزایی در پرداختن به مسایل امور زنان و خانواده از دیگر مفاد این تفاهمنامه می باشد.
استان یزد در دولت یازدهم با انتصاب چند زن به عنوان مدیران عالی و میانی در استان و شهرستان کوشیده نقش پررنگ تری به زنان در عرصه مدیریت قائل شود. اما یا این تفاهم نامه نقش مثبتی در توسعه این روند ایفا می کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار