نخستین رویداد پنج شنبه‌های فناور در مرکز کارآفرینی فناورانه برتر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱ 27 October 2022

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، برگزاری این رویداد عملی را فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری پدافند غیر عامل وایمنی شهری دانست و گفت: دراین رویداد شهرداری اصفهان چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه خود را در زمینه تجهیزات آتش نشانی به مجموعه‌های دانش بنیان اصفهانی ارائه می‌دهد.

مرتضی نصوحی، تولید شبیه ساز‌ها برای انجام عملیات‌های بحران، ایجاد ارتباطات پایدار در عملیات‌ها و تولید سنسور یا حسگر‌هایی با قابلیت اعلام آمادگی در تجهیزات غیر عملیاتی را از چالش‌های پیش رو در پدافند غیر عامل شهرداری دانست.

وی گفت: در این رویداد از مجموعه‌های دانش بنیان و فناور اصفهانی خواسته می‌شود پیشنهادات خود را در حوزه پدافند غیر عامل ارائه دهند تا پس از بررسی این تجهیزات با بهره گیری از دانش به روز پژوهشگران دانش بنیان تولید شود و به مرحله خودکفایی برسیم.

سردار سعد مشاور حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور هم گفت: پدافند غیرعامل نیاز فوری کشور است و ضروری است به آن پرداخته شود و براساس تهدید‌های سایبری، فرهنگی، اقتصادی با تولیدات فناورانه این تهدیدات خنثی شود.

وی گفت: پدافند غیرعامل زره‌ای است که باید در بدنه اندام‌های حیاتی و حساس ایران قرار داده شود و از دارایی‌ها و ثروت و سرمایه‌های کلان فیزیکی کشور حفاظت شود.

کوچکیان مدیر مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا هم در این رویداد گفت: درحاشیه این رویداد علمی نمایشگاهی از تجهیزات کلیدی آتش نشانی خرید خارجی که در مواقع بحران به کارگرفته می‌شود به نمایش گذشته شد تا فناوران اصفهانی برای ساخت آن‌ها اعلام آمادگی کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار