اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید در مناطق مستعد از امروز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 01 November 2022

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از  افزایش گرادیان فشاری و وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید در مناطق مستعد از روز سه‌شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در نیمه شمالی و مناطق غربی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، سازه های موقت و زیر ساخت های شهری و روستایی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی وجود دارد و احتمال وقوع  تند باد لحظه ای با سرعت بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است که از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و و از فعالیت ها در فضای باز خودداری کنند و ضمن مدیریت تردد در جاده ها، احتیاط لازم را در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری از تشدید سامانه بارشی و  رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات بارش برف ، کاهش دما،  وزش باد شدید موقتی از اواخر چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه در نیمه جنوبی  و مناطق غربی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان های چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و لرستان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم در سفرهای برون شهری را داشته باشند و از فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کنند، و تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را داشته باشند، و از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها اجتناب و پرهیز، و دستگاههای امدادی هم برای مقابله با حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار