اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وقوع بارش باران و برف، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید موقتی تا ۲ روز آتی در استان اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 16 November 2022

بر اساس هشدار‌های مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید سامانه بارشی و وقوع بارش باران و برف (مناطق سردسیر و ارتفاعات)، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید موقتی از اواخر امروز تا اواخر روز پنجشنبه در مناطق غرب و جنوب استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

شدت بارش‌ها در مناطق همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان خواهد بود و احتمال بروز اختلال در تردد در مسیر‌های مواصلاتی به استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان برای روز پنجشنبه وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است که احتیاط لازم را در سفر‌های برون شهری داشته باشند و از هر گونه فعالیت کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ‌رو اجتناب کنند و از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها پرهیز کنند، دستگاه‌های امدادی و مرتبط نیز آمادگی لازم برای مدیریت تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز  اظهار داشت: با نفوذ سامانه ناپایدار از امروز، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز خواهد شد و تا اوایل روز جمعه در استان بویژه در نیمه غربی و جنوب استان ادامه دارد.

محمدرضا رفیعی افزود: بارش‌ها در مناطق مستعد گاهی به‌صورت رگباری و همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار