مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن 41 هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 07 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا عبداللهی روز چهارشنبه در نشست روز ملی روستا در اردبیل گفت: تکلیف ما در نهایت زیر پوشش قرار دادن 129 هزار و 204 خانوار است که تا کنون از این تعداد حدود 31 درصد زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی افزود: تلاش داریم تا طی سه سال آینده دست کم 80 درصد از جامعه هدف را زیر پوشش قرار دهیم تا بتوانند از خدماتی چون پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی در صورت نیاز بهره مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل بیان کرد: در سال 1392 صندوق بیمه استان در رتبه نهم کشوری قرار داشت و با اینکه بیشتر بافت های استان اردبیل روستایی بوده و یکی از قطب های کشاورزی است، امروز در رتبه ششم قرار دارد.
او اضافه کرد: تا کنون 700 حکم مستمری و طی شش ماهه اول سال جاری نیز 65 حکم صادر شده است.
عبداللهی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید سه موضوع آب آشامیدنی، محیط زیست و بیمه اجتماعی را به طور جدی دنبال می کند و به دنبال فراگیر کردن آن است که در این جهت طرح ده گردشی را با کمک دستگاه های ذی ربط با محوریت فرمانداری ها اجرا خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: اراده واحدی در استان شکل گرفته و از جمله ستاد توسعه بیمه در چند شهرستان آغاز شده که تلاش می شود طی ماه های آینده این ستاد در سایر فرمانداری ها هم تشکیل شود.
معاون عمرانی فرماندار اردبیل نیز در ادامه گفت: با وجود خشکسالی مالی به روستاها به خصوص در بخش عمرانی اهمیت ویژه ای قایل هستیم و با اینکه هنوز اعتبارات اختصاص نیافته، در روستاهایی که زیرسازی انجام شده بود با قیر یارانه ای در 10 روستا آسفالت ریزی اجرا شد.
علی ایمانی بیان کرد: با اینکه اعتبارات به نسبت سال گذشته 10 درصد کاهش یافته تلاش برای گازرسانی به روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار ادامه داشته و بنا به گفته اداره کل گاز استان، تا شهریورماه سال آینده همه این روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه حتی به روستاهای پنج خانواری نیز برق رسانی شده افزود: دولت برای تثبیت جمعیت روستاها تلاش جدی دارد و باید برابر با فرهنگ و محصولات روستاها باید نسبت به جذب سرمایه گذاری اقدام شود چرا که هم اکنون نرخ رشد جمعت در بسیاری از آنها منفی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار