کد خبر: ۱۰۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 08 October 2015
بارش ها امروز دراستانهاي گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش می یابد که در پاره اي نقاط در شمال غرب وقوع تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ازامروز با نفوذ جریان هاي خنک شمالی فعالیت بارشی سامانه در این مناطق و سواحل دریاي خزر تقویت می شود، شدت بارش ها دراین روز دراستانهاي گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهدبود که در پاره اي نقاط شمال غرب وقوع تگرگ پیش بینی می شود.

از بعدازظهر امروز با نفوذ هواي خنک کاهش محسوس دما دراین مناطق رخ داده و دریاي خزر نیز از اواخرامروز مواج خواهد شد.

در روز جمعه بارندگی در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، دامنه هاي جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهد بود. بارندگی در استان گیلان همچنان قابل ملاحظه پیش بینی می شود .

از بعدازظهر جمعه بارندگی در شمال شرق و سواحل شرقی دریاي خزر افزوده می شود و در سایر مناطق ذکر شده ضمن تداوم بارش از میزان آن کاسته خواهد شد.

آسمان تهران در بعد از ظهر نیمه ابری،همراه با رگبار،رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشینه وکمینه دمای هوای امروز تهران به ترتیب 30 و 16 درجه سانتی گراد خواهد بود.

آسمان امروز استان البرز،نیمه ابری،دربعد از ظهربارگبارورعد وبرق و وزش باد گزارش می شود.

بیشینه وکمینه دمای هوای امروزاستان البرز،26 و 14 درجه سانتی گراد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی احتمال رخداد آب گرفتگی معابر یا طغیان رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود:

1- پنج شنبه 16/7/94 : استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و از بعد از ظهر و اوایل شب در استان مازندران و با احتمال بارش تگرگ در استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل

2- جمعه 17/7/94 : استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران که در استانهای خراسان شمالی و گلستان پتانسیل رخداد تگرگ وجود دارد.

شایان ذکر است که وزش باد در استانهای اردبیل و گیلان از بعد از ظهر امروز تا پنجشنبه شدید پیش بینی می شود که در گیلان و مازندران از پنجشنبه  تا جمعه بویژه در سواحل دریای خزر موجب مواج وتوفانی شدن دریا خواهد شد.  بتدریج از بعد از ظهر پنجشنبه،  شمالی شدن جهت باد در لایه های زیرین جو سبب افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه غلیظ در جاده های کوهستانی دامنه های شمالی البرز در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد شد.

 از این رو توصیه می گردد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارتهای احتمالی اقدامات زیر به کار گرفته شود:

1) خودداری از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل ها در نواحی فوق در روزهای ذکر شده.

2) احتیاط در تردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و همچنین کاهش دید افقی به دلیل مه آلود بودن جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز.

3) به کارگیری تمهیدات لازم یا عدم تردد شناور های سبک و قایقهای تفریحی و خودداری از شنا در سواحل خزر به دلیل مواج بودن دریای خزر در روزهای پنج شنبه و جمعه.    
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار