مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه نتیجه کارهای فرهنگی باید روی ذهن و فکر افراد تاثیر بگذارد، گفت: کارهای فرهنگی ما در سطح مدارس، جامعه و دستگاه‌های اجرایی نباید فقط به نصب بنر و پرچم و امور تبلیغات محیطی خلاصه شود بلکه باید به رفتار و حرکت در جامعه شکل و جهت دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲ 21 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «خسرو شهیدی» روز سه‌شنبه در همایش مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش کرمانشاه استان که در سرسرای بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: فرهنگ مجموعه ای از هنجارها و ارزش های جامعه است که براساس دانش و آگاهی، سنن و رفتارهای جامعه شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر برای انجام کارهای تربیتی و فرهنگی از سن پایه یعنی آموزش و پرورش براساس علم و دانش باید شروع کنیم.

شهیدی در ادامه با اشاره به وجود ۳۹ مدرسه شاهد استان کرمانشاه؛ ارتقاط سطح تربیتی مدارس شاهد را از جمله برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: باید دقت داشته باشیم برنامه های آموزشی و تربیتی از سن پایین بر فکر و ذهن دانش آموزان که هنوز مانند یک نهال هستند، تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: مدارس شاهد از مهمترین نهادهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به همین دلیل بنیاد شهید حامی قدرتمند آموزش و پرورش استان در راستای ارتقا امور تربیتی -فرهنگی و آموزشی در این مدارس است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین برنامه فرهنگی کشور است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود از مهمترین برنامه های فرهنگی کشور را ترویج فرهنگ "ایثار و شهادت" عنوان کرد که در سطح ملی رییس جمهور و در سطح استانها استانداران با دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجری اجرای آن هستند.

شهیدی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مجموع تمام خوبی ها در جامعه است، گفت: ایثار، از خود گذشتگی، فداکاری و گذشت از مهمترین ارزش و هنجارهای هر جامعه است که در این فرهنگ نهفته است.

وی بیان داشت: متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان ما از تحولات و اتفاقات دوران دفاع مقدس آگاه نیستند و نمی دانند که آرامش و امنیت امروز ما به چه قیمتی بدست آمده است.

شهیدی با بیان اینکه «جهاد تبیین» یکی دیگر از برنامه های مهم فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: در قالب جهاد تبیین به جوانان و نوجوانان باید گفته شود که این آرامش و امنیت کشورمان به قیمتی و براساس چه ارزش ها و هنجارهایی بوجود آمده، چرا انقلاب شده در گذشته در چه سطحی بودیم و الان در کجای تحولات دنیا قرار داریم.

از ۲۶ هزار خانواده شهید و ایثارگر استان کرمانشاه تجلیل می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، گفت: همه ما در هر جا و مکان، پست و مقام در این کشور، مدیون فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم بنابراین باید خودمان را خدمتگزار و نوکر مردم بدانیم و هرگز ایثار و شهادت آنان را نباید فراموش کنیم.

شهیدی با اشاره به دیدارهای هفتگی استاندار کرمانشاه از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، افزود: از مهمترین برنامه های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح "سپاس" است که با جدیت در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری در راستای تکریم از خانواده های شهدا و ایثارگران ۲۶ هزار دیدار و تجلیل در قالب طرح "سپاس" در سطح استان کرمانشاه پیش بینی شده که با توجه به حجم و گستردگی بالای کار و همچنین کمبود نیرو در این نهاد نیازمند مشارکت تمام دستگاه های اجرایی هستیم.

شهیدی از دیگر برنامه های مهم فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را سپردن امور به دست مردم و جوانان اعلام کرد و گفت: در نظرم داریم کارهای فرهنگی را با کمک خود مردم در محلات و شهرک ها و جوانان محله پیش ببریم زیرا قطعا بهتر و خالصانه تر برگزار می شود نه صرفا بر حسب وظیفه اداری.

تربیت تمام ساحتی بر مبنای سند تحول بنیادین مبنای امور تربیتی دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حاشیه این همایش مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با هدف تعامل و هم افزایی ۲ دستگاه های اجرایی در راستای تقویت مبانی فرهنگی - تربیتی دانش آموزان و همچنین بیان و حل مسائل و مشکلات فی مابین با حضور مدیران مدارس و آموزش و پرورش و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شده است.

«سلمان محمدی» بیان داشت: مدارس شاهد یک الگوی نمونه در بین مدارس کشور هستند که باید تلاش کنیم با تعامل بیشتر هم در حوزه آموزش و هم در حوزه تربیتی آنها را ویژه تر ببنیم.

وی با بیان اینکه «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست» گفت: ما باید قدردان خون شهدا باشیم وبه همین خاطر باید حدقل امکاناتی برای آموزش تحصیلی فرزندان و وابستگان شهدا و ایثارگران را فراهم کنیم.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

در استان کرمانشاه ۳۷۰ دانش آموزش مشغول به تحصیل هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار