سرپرست شیلات خوزستان بر ضرورت استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش آبزیان تاکید کرد و گفت: این رویکرد سبب ایجاد اشتغال مولد ، توسعه آبزیان پرورشی و بهبود کیفیت خاک کشاورزی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 22 December 2022

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا مهرداد محمدی در نشست مشترک نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران دستگاه های اجرایی و شماری از بهره برداران آبزیان پرورشی در بهبهان، تخصیص آب به طرح‌های آبزی پروری از سوی سازمان آب و برق خوزستان را ضروری دانست و افزود: این اقدام منجر به اشتغال پایدار و رشد اقتصادی در منطقه می‌شود.
وی به اقدامات شیلات در بهبهان از جمله استفاده دو منظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آبی اشاره کرد و گفت: شهرستان بهبهان ظرفیت های نهفته بسیاری در امر آبزی پروری دارد که در صورت حمایت همه بخش ها شاهد رونق آبزی پروری این شهرستان خواهیم بود.
محمدی دوست افزود: بهبهان با داشتن ۷۰ واحد فعال پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در رتبه اول استان قرار دارد و برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت های فعلی برنامه ریزی شده است.
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان ، طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مخزنی مارون بهبهان را یکی از طرح‌های مهم آبزی پروری در استان برشمرد و ادامه داد: مطالعات این طرح به اتمام رسیده است و باید اجرایی شود.
در این نشست مصوب شد برای تخصیص آب به این طرح ها و اجرای پرورش ماهی در قفس نشستی با حضور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان برگزار شود.

سالانه حدود ۸۷ هزار تُن آبزیان پرورشی گرمابی وسردابی در خوزستان تولید می‌شود.براساس سند چشم انداز آبزی پروری در خوزستان ، تولید آبزیان پرورشی تا سه سال آینده به ۳۰۰هزار تُن در سال و در افق سال ۱۴۱۱ باید به یک میلیون تُن در سال برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار