نیکروز در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش کامل همه دستگاههای و فرمانداران در پی ورود سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی بارش برف و باران در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 23 December 2022

علیرضا نیکروز در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران در روز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ اظهار داشت : با توجه به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی استان ، مبنی بر ورود و فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه و جمعه تا عصر شنبه به استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش به همه دستگاه های استان داده شده است.
نیکروز افزود : آنگونه که اطلاعات هواشناسی بیان کرده است بارش ها در مناطق گرمسیری به صورت باران و در مناطق سردسیری بارش برف و باران و یخبندان و کاهش محسوس دما پس از بارش ها را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد : از دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها درخواست شده که ضمن حضور در محل کار و حفظ آمادگی کامل به منظور مقابله با مشکلات یا هرگونه حادثه احتمالی و خدمات رسانی به مردم ، تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
نیکروز با اشاره به اقدامات انجام شده ، تصریح کرد : به صورت قاطع اعلام شده که مرخصی همه مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران تا اطلاع ثانوی لغو و ماموریت‌ها با محدودیت انجام می شوند به این معنی که همه باید آمادگی کامل داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه از هم اکنون در برخی نقاط استان بارش ها آغاز شده است ادامه داد : مردم نکات ایمنی و لازم را رعایت کنند تا خدای نکرده با مشکل مواجه نشوند. گاهی مشاهده می شود که مردم در مسیل ها برای گرفتن عکس اقدامات مخاطره آمیزی انجام می دهند که انتظار داریم از اینگونه کارهای خطرآفرین پرهیز شود .

نیکروز افزود : با توجه به کوهستانی بودن استان بارش برف در گردنه ها و حتی سطح شهرهای سردسیری بسیار محتمل است که امکان انسداد جاده ها و حتی خطوط انتقال آب ، برق و مخابرات وجود دارد که لازم است در این زمینه هم آمادگی در سطح بسیار بالایی باشد .
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات رسانی به مادران باردار در پی ورود این سامانه بارشی عنوان کرد : هلال احمر و راهداری همکاری و پشتیبانی لازم را از اورژانس در هنگام نیاز مادران باردار به کمک داشته باشند.
نیکروز تاکید کرد: از کوهنوردان بومی استان و سایر استانها انتظار داریم تا اطلاع ثانوی جهت پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی از صعود به کوه و ارتفاعات خودداری کنند.
وی افزود : مجموعه جهادکشاورزی و دستگاه‌های وابسته تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا کشاورزان و جامعه هدف‌شان با خسارت مواجه نشود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مردم مراقبت لازم را جهت جلوگیری از لوله آب شرب در شهرها و روستاهای سردسیر استان انجام دهند تا با یخ زدگی رو به رو نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار