بازرس کل ایلام ؛
بازرس کل ایلام خواستار تشکیل یک تیم از کارشناسان حوزه کشاورزی استان شد و گفت: یک تیم کارشناسی طی ۷۲ ساعت باید تمام ظرفیت ها، تکالیف قانونی و اختیارات بخش های کمی، کیفی و محصولات صادرات محور استان را احصا و به بازرسی گزارش دهند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 26 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی اصلانی کرچی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون علمی - تخصصی بررسی موانع و راهکارهای افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: باید توسط این تیم های کارشناسی، هم افزایی برای شناسایی محصولات صادرات محور کشاورزی شکل بگیرد.

وی افزود: طی مدت زمان ۷۲ ساعت تعیین شده، تیم های کارشناسی باید برنامه ها و اقدامات انجام شده، در حال انجام و در دست اقدام را مشخص و مزیت های تولید با قابلیت صادرات شناسایی و جمع بندی شود.

اصلانی با اشاره به تشکیل میزهای صادراتی در استان های مختلف یادآور شد: تشکیل این میز مستلزم تولید محصولاتی با قابلیت های صادراتی باشد و در استان باید اینگونه محصولات شناسایی و در صورتیکه ایلام از لحاظ کمیت فاقد شرایط تشکیل میز صادراتی باشد، با استان های همجوار در این زمینه همکاری کند.

وی خواستار حمایت از تشکل ها و اتحادیه ها و توانمندسازی این تشکل ها به عنوان حلقه های میانی دولت و بهره برداران شد و تاکید کرد: با ورود جدی صنعت، معدن و تجارت به حوزه جهاد کشاورزی زیرساخت هایی چون شبکه صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، برندسازی، بسته بندی و موارد دیگر با استفاده از ظرفیت های قانونی تقویت و توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: باید نگاه به زیربخش های کشاورزی با قابلیت افزایش تولید و صادرات باشد و مازاد تولید استان برای جلوگیری از ضرر تولیدگران علاوه بر نگاه بر مرز مهران، به دیگر استانها نیز صادر شود.

به گفته اصلانی عملکرد جهادی مسوولان باعث ایجاد هماهنگی بین بخشی و شناسایی امکانات پراکنده و بهره برداری بهینه از این امکانات می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار