رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود دستگاه اسپکت سی تی مرکز پزشکی هسته ای به مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 29 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد غلام نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: پروژه مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تحویل و در شهریور ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد تکمیل شد و این تنها مرکز تشخیص است و مرکز درمانی آن هم بلافاصله کلنگ زنی و در حال انجام کار است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با جدیت تیم مدیریتی جدید، دستگاه تشخیص اصلی آن به نام SPECT CT از محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، از خارج خریداری و وارد کشور شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این دستگاه اسکن بسیار گران قیمت بود اما با رایزنی، تاکنون دانشگاه علوم پزشکی با تمام مشکلات مالی تنها سه میلیارد تومان پرداخت کرده است و بقیه را وزارت بهداشت پرداخت کرده است.
 غلام نژاد تصریح کرد: خبر خوشحال‌کننده، ورود دستگاه به یاسوج و بیمارستان امام سجاد (ع) است که به زودی نصب و راه اندازی آن با حضور تنها متخصص پزشکی هسته ای دانشگاه است و این اقدام مهم بیماران استان را از اعزام به سایر استانها بی‌نیاز خواهد کرد.
وی ادامه داد: اسکن هسته ای در تشخیص بیماری های التهابی، عفونت‌ها، بررسی گسترش سرطان ها، تعیین مسیر درمانی، ارزیابی پاسخ به درمان و ... کاربرد دارد و در تمامی رده های سنی قابل استفاده است. در این اسکن با تزریق ماده رادیواکتیو کمتر از دوز فارماکولوژیک، تمام یا بخشی از بدن تصویربرداری خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به زودی فاز درمانی مرکز پزشکی هسته ای نیز به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار