تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
مدیر کل مدیربت بحران به منظور مدیریت شرایط ایجاد شده با ورود سامانه بارشی به استان اعلام اماده باش کامل کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 03 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا نیکروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ضمن گرامی داشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز در نظام اسلامی شان ما مسئولین نظام، شان نوکری عملی و رفتاری است و باید درد مردم را درد خود بدانیم و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.
نیکروز افزود: این نشست برای آمادگی و مدیریت فعالیت سامانه‌ای است که در پیش رو داریم.
وی با اشاره به تمایز جلسات مدیریت بحران با دیگر جلسات اظهار داشت: در این نشست مصوبات تکلیفی است که باید همه دستگاه‌ها آمادگی کامل داشته باشند و اجرای دقیق مصوبات را در دستور کار داشته باشند.
نیکروز با اشاره به سیل مانسون و جلسات متعدد مدیریت بحران و هشدار‌های قبل از بارش‌ها در کنار همکاری خوب دستگاه‌های دیگر، افزود: توانستیم موفقیت خوبی در کاهش تبعات بحران ایجاد شده، داشته باشیم به گونه‌ای که علیرغم سنگینی بارش ها، اما مدیریت شرایط بحرانی ایجاد شده در استان زبانزد مسیولین کشور بود.
وی بر لزوم آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مردمی در بحث خود مراقبتی که مهمترین بخش پیشگیری از خسارات است تاکید کرد و افزود: متاسفانه گاهی باید از زور برای ممانعت از اقدام برخی افراد برای ورود به منطقه خطر استفاده کنیم در حالی که انتظار ما کمک تک تک افراد جامعه به مدیریت شرایط بحرانی است.
نیکروز در ادامه تاکید کرد: امور عشایر و تعاون روستایی تا ظهر امروز همه نیاز‌های مناطق تحت مدیریت خود در حوزه سوخت را اعلام تا تامین و ذخیره سازی شود.
جزئیات ورود سامانه بارشی
مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست آخرین وضعیت سیستم بارشی پیش رو را تشریح کرد.
کرمی افزود: با توجه اعلام از چند روز قبل کارشناسان استانی و کشوری هواشناسی که منجر به هشدار سطح نارجی شده است که این سامانه از عصر روز چهارشنبه تا صبح پنج شنبه در استان فعال خواهد بود.
وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و اختلال در تردد جاده‌ای و شهری رخ خواهد داد. برخورد صاعقه و لغزندگی معابر از جمله شرایط پس از ورود این سیستم در استان خواهد بود.
کرمی گفت: هماهنگی برای مقابله با برف و یخبندان راباید داشته باشیم ضمن اینکه برای کل استان بارش از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر باران را پیش بینی می‌کنیم.
در ادامه این نشست فرامین کارشناس هواشناسی جزئیات دقیق فعالیت این سامانه را تشریح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار