رئیس کمپ ترک اعتیاد اجباری مشهد:
رئیس کمپ ترک اعتیاد اجباری مشهد گفت: حدود 200 نفر از معتادان متجاهر در رده سنی 18 تا 25 هستند، گفت: شیشه و هروئین مواد مصرفی اصلی استفاده‌شده بین این رده سنی بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 03 January 2023

تابناک رضوی/ کتایون حسینی: به گزارش خبرنگار ما، مهدی اسدزاده رئیس کمپ ترک اعتیاد اجباری مشهد درحاشیه بازدید از مراکز بهزیستی مشهد اظهار کرد: به‌ازای هر 100 مددجو در این کمپ، یک مددکار اجتماعی و به‌ازای هر 200 مددجو نیز یک روان‌شناس و دو پزشک فعالیت می‌کنند. همچنین در مراکز کمپ ترک اعتیاد اجباری 3 نوبت پرستار شاغل داریم.

وی افزود: در سال گذشته 861 مددجو پذیرش کردیم که ظرفیت کلی این مجموعه هزار نفر است و زمان درمان مددجویان بین 3 تا 6 ماه است.

اسدزاده خاطرنشان کرد: طی این مدت تلاش می‌کنیم تا خانواده حمایتگر برای جوانان 18 تا 25 سال پیدا کنیم و درصورتی که چنین اتفاقی نیفتد، این جوانان وارد مراحل توانمندسازی خواهند شد.

رئیس کمپ ترک اعتیاد اجباری مشهد ادامه داد: برخی مددجویان، پس از ترک اعتیاد قصد ارتباط‌گیری با خانواده خود را دارند که ما نیز از این تصمیمشان استقبال و کمکشان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 200 نفر از معتادان متجاهر در رده سنی 18 تا 25 هستند، گفت: شیشه و هروئین مواد مصرفی اصلی استفاده‌شده بین این رده سنی بوده است.

اسدزاده افزود: بین 40 تا 50درصد از درمان‌شدگان کمپ‌ها به اعتیاد بازمی‌گردند و حتی مجددا کارشان به درمان می‌کشد؛ علت بازگشت این افراد، خدمات نامناسب پس از خروج است.

 رئیس کمپ ترک اعتیاد اجباری مشهد تاکیدکرد: یارانه نگهداری هر معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده 16 در سال گذشته، مبلغ 35 هزار تومان بوده که امسال 42 هزار تومان اعلام شده است، اما به‌علت تأمین‌نشدن بودجه، همان مبلغ سال 1400 لحاظ می‌شود که البته از مردادماه امسال، هیچ‌گونه پرداختی به کمپ‌ها وجود نداشته است.

وی تصریح کرد:در سال گذشته فقط 2 مورد فوتی در میان معتادان متجاهر داشتیم که آن هم در بدو پذیرش و به‌دلیل آسیب‌های عفونی پیش از پذیرش آنان بوده است اما مجموعا 17 مورد فوتی در کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری گزارش شده است.

نماینده قضائی مستقر در بهزیستی نیز در جمع خبرنگاران ، اعتیاد را یکی از تجارت‌های پرسود بین المللی عنوان کرد و گفت: یکی از تجارت های پرسود بین المللی اعتیاد است و سوداگری مواد مخدر یک معضل پیچیده جهانی است و همچنین در کشور ما و در استان ما به دلیل شرایط خاص همجواری با تولیدکنندگان در مرز و شرق کشور و همچنین به دلیل زائر پذیر بودن، خود اعتیاد مشکلاتی را برای فرد جامعه و خانواده ایجاد می‌کند که این مشکلات موجب فروپاشی از خانواده و ترد از اجتماع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفتار ناشی از اعتیاد به مواد مخدر جرم تلقی می‌شود اما در مرحله اول اعتیاد در قانون یک بیماری محسوب می‌شود و بعد از معرفی به مراکز ترک اعتیاد اجباری معتادان ، نیاز به آموزش‌های مختلف از مهمترین مسائل مراقبت‌های قبل و بعد از خروج است.

یساقی توانمندسازی و مراقبت بعد از خروج را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی برای همکاری و کمک به ما اقدام کنند و این درحالی است که میزان ابتلا یک و هفت دهم درصد هستش تابتوانیم با توانمندسازی و صیانت و نگهداری میزان ابتلا را کاهش دهیم.

نماینده قضائی مستقر در بهزیستی گفت: بیش از 12 هزار نفر ترخیصی در استان داشتیم که امیدواریم به جامعه و کانون گرم خانواده بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار