تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد :
شب برفی یاسوج هر چند بسیار زیبا بود اما نشانه ای از میزان آمادگی مردم و مسئولین برای مواجهه با چنین شرایطی بود چه در بحث مدیریت ، چه در بحث امکانات و چه در بحث همکاری مردم و مسئولین که تابناک کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی با شهردار یاسوج تلاش کرد چند نکته ذکر شده را مورد بررسی قرار دهد و آنچه در ادامه می آید توضیحات نستهن مقدم در خصوص اقدامات قبل ، حین و بعد از شب برفی است .
کد خبر: ۱۰۸۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 10 January 2023

ساعات پایانی شب در  19 و ساعات ابتدایی روز 20 دی ماه ، شهر یاسوج پس از سال ها شاهد بارش برفی بسیار خوشحال کننده اماایجاد کننده برخی مشکلات هم بود که در واقه محکی برای مسئولین در حوزه مدیریت شهری بود .

شب برفی یاسوج هر چند بسیار زیبا بود اما نشانه ای از میزان آمادگی مردم و مسئولین برای مواجهه با چنین شرایطی بود چه در بحث مدیریت ، چه در بحث امکانات و چه در بحث همکاری مردم و مسئولین که تابناک کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی با شهردار یاسوج تلاش کرد چند نکته ذکر شده را مورد بررسی قرار دهد و آنچه در ادامه می آید توضیحات نستهن مقدم در خصوص اقدامات قبل ، حین و بعد از شب برفی است .

نستهن مقدم در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت : با توجه به تجربیات گذشته‌ای که داشتیم در خصوص امادگی کامل برای مواجه شدن با چنین برف سنگینی هرچند بارش چنین برفی مورد انتظار نبود چند اکیپ با تمام امکانات اماده اقدام در سطح شهر بودند مقدم افزود: پنج اکیپ با کلیه تجهیزات موجود از همان لحظات ابتدایی بارش برف کار بازگشایی و برف روبی معابر شهر اغاز شد به گونه‌ای که حتی برای یک لحظه انسداد مسیر‌های اصلی شهر را نداشتیم هرچند شاید برخی خودرو‌ها به دلایلی در مسیر می‌ماندند، اما در مجموع انسدادی نداشتیم وی ادامه داد به دلیل بارش شدید برف نمک پاشی در دستور کار قرار داشت و از همان ابتدا اولویت بازگشایی با معابر منتهی به بیمارستان‌ها بود از جمله بیمارستان امام سجاد که مسیر دسترسی ان باتوجه به این شرایط کمی سخت است.
مقدم با بیان این نکته کار برف روبی همچنان ادامه دارد افزود:یکی از مشکلات پیش امده مربوط به شکستن درختان بود که به دلیل سنگینی برف تحمل نداشته و تعداد زیادی از این درختان خسارت دیده البته گلایه‌ای هم از مردم داریم چرا که ما از روز قبل پویش مردمی برف تکانی درختان را اعلام کرده بودیم، اما انگونه که انتظار داشتیم مشارکت مردم گسترده نبود و نهایتا درختان زیادی خسارت دیدند .
وی گفت:حجم بارش‌ها انقدر سنگین بود که از علی رغم برف روبی معابر شهر هنوز هم اکیپ‌ها درحال بازگشایی معابر فرعی‌تر از جمله زیرتل ،کاشانی‌ها ، ابوذر‌ها و دیگر مناطق هستند .
شهردار یاسوج از شهروندان تقاضا کرد که باتوجه به حجم سنگین برف‌های کنار خیابان که پس از برف روبی جمع شده است، از پارک کردن خودرو در کنار خیابان‌ها خود داری کنند تا اکیپ‌های شهرداری بتوانند این برف‌های جمع اوری شده را به سمت کانال‌های اب هدایت کنند .

مقدم بروز یخبندان را یکی از مشکلات پیش رو در شهر یاسوج اعلام کرد و افزود : با مدیریت بحران استانداری هماهنگی شده که در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس با در نظر گرفتن شرایط طی ساعات آینده تصمیم گیری شود.
شهردار یاسوج ادامه داد : ضمن اینکه نمک پاشی معابر امشب هم ادامه خواهد داشت اعلام می کنیم که با همه‌ی توان این امادگی را داریم که در صورت رخ دادن مجدد بارش برف همچنان اقدامات لازم را انجام دهیم .
مقدم در خصوص میزان خسارات اظهار داشت : در حال حاضر اولویت ما باز گشایی معابر است و هنوز براورد خسارت نکرده ایم هرچند در هنگام عملیات برف روبی شاید خسارات جزئی در خصوص شکستگی لبه‌ی جداول و برخی سازه‌ها موقت داشته ایم، اما در خصوص براورد کلی خسارات جمع بندی نهایی صورت میگیرد و برای مدیریت بحران ارسال می‌گردد .
وی ادامه داد : آنچه که طی امشب و فردا بسیار حائز اهمیت است این است که یخ زدگی معابر و پیاده رو‌ها میتواند موجب تصادف خودرو‌ها از یک طرف و شکستگی اعضای بدن شهروندان بر اثر سر خوردن شود .
شهردار یاسوج با تاکید زیاد از رانندگان خودرو‌ها درخواست کرد که به دلیل وجود حجم زیاد برف در پیاده رو‌ها و استفاده مردم از حاشیه خیابان برای تردد ، انتظار داریم که رعایت حال شهروندان را داشته باشند .
مقدم در پایان گفت: ما هم اکنون در حال عملیات هستیم نه آماده باش و امشب هم چند اکیپ تا هر زمانی که لازم باشد به بازگشایی‌ها و جمع آوری شاخه‌های شکسته درختان در معابر خواهند پرداخت و همه تلاش ما این است که تا عبور و مرور با کمترین خسارت صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مجید
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
سلام
ناموسا این شهردار .......ک خجالت نمیکشه ازبس دروغ گفته
شما چرا رفتین با این ......مصاحبه
واقعا جای تاسفه برا تمام کسانی ک ادعای مسئولی دارن تو این استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
محروم ترین ضعیف ترین استان در کشور.نبود زیرساخت ها و امکانات در بویراحمد مارگون و لودب پاتاوه میمند چناربرم. .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
محروم ترین توسعه نیافته ترین ضعیف ترین استان کشور هست.نبود زیرساخت ها نبود امکانات نبود تجهیزات نبود وسایل قوی و مدرن و با کیفیت در استان نبود مدیریت قوی و دلسوز و شایسته و پاک و مومن حقیقی و واقعی.نبود روحیه تیمی و جمعی در مدیران.تک روی و تک گویی برخی از مسولین استان.استان حتی از چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان. ..هم عقب تر و محروم تر هست.
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اقاس شهردار با ماندن بر صندلی شهرداری روز به روز بار گناه خود و شورای نا کارامد شهر را بیشتر میکنی برو استعفا بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار