کد خبر: ۱۰۸۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 13 January 2023

نشست ستاد مدیریت بحران با ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حضور مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمد زاده در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر گفت: از زحمات همه دستگاه‌ها در مدیریت شرایط بوجود آمده در بارش‌های اخیر تشکر می‌کنم، اما گلایه‌ها همچنان باقی است و معتقد هستم که سرعت عمل بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد و از این به بعد مدیران باید کاملا هشیار باشند که چنین مواردی رخ ندهد.
احمدزاده با اشاره به در پیش بودن بارش‌های جدید خطاب به مدیران افزود: شرایط چند روز گذشته را برای روز‌های آینده هم داریم و باید همه آماده باشند ضمن اینکه رسانه‌ها باید تلاش کنند مردم را برای پای کار آمدن و کمک به مدیریت شرایط تشویق کنند به گونه‌ای که نیرو‌های دستگاه‌ها مورد حمایت قرار گیرند تا مشکلات در سریعترین زمان ممکن حل شود.
وی با اشاره به جوابگو نبودن امکانات برای بازگشایی فوری همه معابر هنگام بارش برف، اظهار داشت: در چنین مواقعی پویش‌های مردمی برای کمک کردن به نیرو‌های دستگاه‌ها و پای کار آمدن جوان‌ها برای عادی کردن وضعیت شهر در پیاده رو‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
احمدزاده با توجه به برودت هوا و یخبندان گفت: محیط زیست برای کمک به حیات وحش خصوصا بحث علوفه در دامنه‌ها آمادگی کامل داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ذخایر آب به شکلی باشد که تا ۷۲ ساعت جوابگو باشد، گفت: از سال‌های قبل باید مخازن آب احداث می‌شد تا در صورت لزوم به کمک بیایند، اما متاسفانه این مخازن پیش‌بینی نشد و در همچین شرایطی با مشکلاتی مواجه شدیم.
امان از این صدا‌ها!
احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: متاسفانه در استان ما تبلیغاتی انجام می‌شود که انگیزه کار را در مدیران ملی کاهش می‌دهد در همه استان‌ها تلاش می‌شود تا یک سد برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود ما هم پیش‌بینی کردیم که آب شرب شهر یاسوج از سد تنگ سرخ تامین شود، اما عده‌ای غیر کارشناسی مخالفت‌های داشتند که انتظار میرود همه در راستای کمک به مردم پای کار بیایند.

برخی مواقع کار‌های بزرگی می‌خواهد انجام شود اما در خود استان اقداماتی می‌شود که انگیزه مسئولین را کم می کنند در حال که استان‌های دیگر برای سد سازی تلاش می‌کنند و همه همکاری می کنند در استان ما عده‌ای بیدار شدند و می گویند که ما هم باید از این ظرفیت سد‌ها استفاده کنیم، اما عده‌ای دیگر از درون استان اعتراض راه می‌اندازند ! مگر قرار است با این سدها چه اتفاقی رخ دهد؟
دکتر احمدزاده با بیان اینکه در سایر استان‌ها سد‌هایی ساخته شده، اما به استان ما که رسید و قصد داریم یک سد کوچک بسازیم سد ساختن بد شد گفت:. در تلاش هستیم سد آبریز وارد مدار شود، اما یقه مرا می‌گیرند که چرا می‌خواهید سد آبریز را احداث کنید؟
استاندار با بیان این نکته که باید حق و حقوق خود را بگیریم افزود: سد آبریز در مقابل سدی که در پایین دست همین رودخانه احداث شده مانند یک حوضچه است، اما وقتی برای بازدید به آن منطقه می‌روم برخی در مخالفت با احداث این سد یقه من را می‌گیرند!
وی بیان کرد: در سایر استان‌ها بدون مخالفت پالایشگاه احداث شده، اما مجوز پتروپالایشگاه ۱۰۵ هزار بشکه‌ای گچساران که صادر و سرمایه‌گذار مشخص شده مخالفت‌ها آغاز شده است، چطور پالایشگاه برای بقیه استان‌ها خوب بوده، اما برای ما بد است.
احمد زاده گفت: در خصوص پالایشگاه این همه رایزنی می‌کنیم عده‌ای یقه من را گرفته اند که چرا می‌خواهید محیط زیست را خراب کنید نمی‌دانم چرا عده‌ای از درون استان تلاش می‌کنند که استان پیشرفت نکند؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مگر محیط زیسیت در دیگر مناطق جهان و استان‌های همجوار با استان ما فرق دارد؟ چرا از طرف عده‌ای از درون استان این همه صدای مخالف بلند می‌شود؟ متاسفانه این صدای مخالفی که از درون استان بلند می‌شود مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌خواهند در استان ما کاری انجام نشود در استان‌های همجوار وقتی قرار است کاری انجام شود همه تلاش می‌کنند که آن کار به نتیجه برسد، اما در استان ما مخالفت‌ها شروع می‌شود، از مردم می‌خواهم برای مطالبه ملی پای کار باشند.
الزامات مدیریت بحرانی برای همه دستگاه‌ها / تکلیف است و موظفید!
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با تذکر جدی خطاب به مدیران گفت: ستاد بحران مهم است و هر وقت از شبانه روز اعلام نشست این ستاد شد، مدیر مربوطه شخصا موظف به شرکت در جلسه است و حق فرستادن معاونین را ندارد.
احمدزاده افزود: بخش کشاورزی بیمه را جدی بگیرند و هر چه سریعتر همه حوزه‌های کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات و مزارع اقدام کنند.
وی به لزوم مدیریت مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها موظف به بهینه کردن مصرف گاز هستند و اگر اداراتی در این خصوص رعایت نکردند بعد از تذکر اول با اطلاع رسانی مدیریت بحران نسبت به قطع گاز آن دستگاه بدون ایجاد تنش اقدام شود.
احمدزاده ادامه داد: در همکاری بین برخی دستگاه‌ها مشکل داریم و این مایه تاسف است. نمی‌شود هر دستگاهی خودسرانه بر عالیه دستگاه دیگر اقدام کند ضمن اینکه باید بین همه هماهنگی و همکاری باشد و کسی ادعای گلستان کردن استان به تنهایی را نداشته باشد.
وی افزود: فرماندار رئیس ستاد بحران شهرستان و در بخش هم بخشدار این مسئولیت را دارد و همه دستگاه‌ها باید کاملا در این زمینه از نمایندگان دولت در این مناطق پیروی کنند.
احمدزاده ادامه داد: از امشب همه در حال آماده باش کامل باشند لازم است رسانه‌ها به مردم و مسئولین کمک کنند و اقدامات با عجله در زمان بحران انجام ندهند و امکانات را در نظر داشته باشند به عنوان مثال نمی‌توان در یک لحظه مشکلات همه مناطق را حل کرد و باید این موارد به مردم گفته شود.
استاندار با بیان این نکته که همه دستگاه‌ها باید همه توان خود را مشخص کنند، افزود: هر دستگاهی احساس می‌کند امکانات موجود جوابگو نیست از هم اکنون درخواست کمک را از مناطق دیگر داشته باشند و این یک تکلیف برای همه دستگاه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار