مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه از پیش بینی اعزام ۸۰۰ کرمانشاهی به سفر حج در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 19 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سعید کریمی خو با اشاره به اینکه آغاز ثبت‌نام و اعزام کاروان‌ها به حج به زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۸۴ تا ۸۶ ثبت‌نام‌ها برای حج واجب و تمتع با مبلغ حدودی یکی میلیون تومان انجام شده بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون به اواسط لیست ثبت‌نام شده‌ها رسیدیم.

وی افزود: بر اساس گنجایش و ظرفیت‌هایی که در کل کشور برای اعزام زائران حج وجود دارد هرساله حدود ۷۸ تا ۸۰ هزار نفر حاجی به سر زمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تقریباً ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشد که تمامی افراد ثبت‌نام شده به حج و اعزام شوند، تصریح کرد: برای اعزام حجاج از هر کشور از سوی کشور میزبان سهمیه مشخصی تعیین شده که بر همین اساس هر کشور یک هزارم جمعیت خود را در هر سال به این سفر اعزام کنند.

کریمی خو خاطر نشان کرد: از مجموع جمعیت کشور ایران که بین ۷۸ تا ۸۰ میلیون نفر برآورد شده که حدوداً ۸۰ هزار نفر زائر در هر سال به سفر حج اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد حجاج اعزامی به سفر حج در استان کرمانشاه، گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از مجموع حجاج اعزامی در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از آنها حجاج شیعه و اهل سنت کرمانشاهی خواهند بود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: این حجاج برای اعزام در هفت تا ۹ کاروان تقسیم‌بندی شده و پس ثبت‌نام در کاروان‌ها که از دهم اسفندماه آغاز می‌شود می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

کریمی خو در پایان عنوان کرد: با اعلام نهایی لیست مدیران کاروان‌ها افرادی به سفر حج فرستاده خواهند شد می‌توانند در کاروان‌های مورد نظر خود بر اساس شناخت آن ثبت‌نام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار