مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز بعنوان نیروی کار را در کرمانشاه ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 19 February 2023

به کزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حمزه سلیمانی بااشاره به افزایش ورود اتباع افغانی به کرمانشاه در این زمان از سال، اظهار کرد: هرساله از اواخر سال به دلیل شروع فعالیت‌های کشاورزی در کرمانشاه شاهد افزایش ورود اتباع و مهاجرین افغانی به استان هستیم. 

وی ادامه داد: عمده این افراد معمولا در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه و یا شهرستانهای اطراف آن در مزارع و گلخانه‌ها مشغول به‌کار می شوند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است، اعلام کرد: باتوجه به بالا بودن آمار بیکاری در استان، این اقدام در راستای حمایت از اشتغال در استان صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه با کارفرمایان، پیمانکاران و کشاورزانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند برخورد قانونی خواهد شد، افزود: در صورتی که کارفرمایی در استان نسبت به بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز اقدام کند، پس از شناسایی و دستگیری به دستگاه قضایی تحویل داده می شود تا برخورد قانونی صورت گیرد و مشمول جریمه شوند. 

سلیمانی اضافه کرد: همچنین درصورتی که اتباع افغانی غیرمجاز در استان شناسایی شوند نیز دستگیر شده و به اردوگاهی در یکی از استانها منتقل شده تا از آنجا به کشورشان منتقل شوند. 

وی از تشکیل یک تیم گشت مشترک با حضور دستگاه‌های ذیربط برای شناسایی اتباع افغانی غیرمجاز بکار گرفته شده در مزارع، گلخانه ها و کارخانجات استان خبر داد و گفت: علاوه بر اینها از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها هم استفاده خواهیم کرد.  

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: طی روزهای گذشته تعدادی از اتباع افعانی که به صورت غیرقانونی در استان بکارگیری شده بودند، شناسایی و دستگیر شده تا به خارج از استان منتقل شوند. 

وی  در ادامه با تاکید براینکه در حال حاضر تعدادی زیادی اتباع خارجی در استان کرمانشاه زندگی می کنند، افزود: این افراد از خدماتی همچون آموزش و تحصیل، بهداشت و ... استفاده می‌کنند، اما ورود و بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ممنوع است.

چندی پیش در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان کرمانشاه مقرر شد گشت‌های مشترک با محوریت امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری و کمک سایر دستگاه‌های متولی به منظور نظارت بر نیروی کار در کارخانجات، مزارع و گلخانه‌های سطح استان تشدید و فعال شود و در این راستا از ظرفیت دهیاران و شوراهای روستاهای استان نیز در شناسایی اتباع غیرمجاز افاغنه استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار