با همت معاونت فرهنگی دادگستری ، انجمن حمایت از زندانیان استان یزد و دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری جشن روز جهانی کودک در محل زندان مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 11 October 2015

به گزارش تابناک یزد،معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در جشن بزرگداشت روز جهانی کودک در زندان مرکزی این استان گفت : دغدغه همه مسئولان قضایی ، موضوع مهم خانواده و به ویژه کودکان معصوم خانواده های بزه کار است.


محمدرضا عرشیان افزود : روز جهانی کودک بهانه ای است تا به دغدغه ها در جهت رسیدگی به کودکان و نونهالان این گونه خانواده ها پاسخ داده شود و فضایی فراهم شود تا مادرانی که به سبب تحمل حبس ، مدتهای مدیدی از فرزندان خود جدا افتاده اند دیدارها را تازه نمایند.

وی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام اظهار داشت : وقتی حضرت محمد (ص) می فرمایند کودکان را دوست بدارید و به آنها مهربانی کنید و هرگاه به آنها وعده دادید وفا کنید ، این مسئله اهمیت کودکان را در دین اسلام متذکر می شود و ما نیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

این مقام قضایی با اشاره به اهتمام پیامبر صلح و مهربانی ، نبی مکرم اسلام به مسئله کودک، ابراز داشت : پیامبر اسلام یکی از راه های آمرزش را در گرو کرامت با کودکان و معاشرت نیکو با آنها قلمداد کرده و این مسئله اهمیت کودکان را در نگاه متعالی پیامبر اسلامی می رساند.

وی دغدغه ریاست قوه قضاییه و معاون فرهنگی این مقوه را در مسئله مهم خانواده یادآور شد و بیان داشت : اگر به هر دلیل خانواده ای دچار آسیب اجتماعی شد و یا والدینی به سبب ارتکاب جرم و بزه به حبس محکوم گردیدند باید فرزندان پاک نهاد این خانواده ها را بیشتر مورد لطف و تفقد قرار داد تا این کودکان را دچار خطا و لغزش نگردند و بدین صورت گامی در جهت صیانت از کیان خانوده و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده برداشته شود.

عرشیان خاطر نشان کرد : مسئولان قضایی استان یزد و قضات محاکم نیز بیشترین تخفیف قانونی را برای کسانی که فرزند دارند قائل می شوند تا مبادا خلأ هر یک از والدین و عدم عواطف و پدر و مادری موجب نقص در تعلیم و تربیت آنان گردد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دادستان عمومی و انقلاب یزد جهت اهتمام حوزه دادستانی به مسائل و مشکلات زندانیان و تشکر از دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری ، برگزاری این جشن را مرهون زحمات ، تلاش ها و حمایت های آنان دانست و ابراز امیدواری کرد : ان شاء ا... با خوشحالی امروز کودکان و تجدید دیدار مادران در زندان ، گام مثبتی در جهت تحقق اهداف تأمینی و تربیتی برداشته شده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار