کد خبر: ۱۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 06 March 2015
معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تاکنون برای ۳۴ میلیون عرصه های ملی کشور به نام دولت سند صادر شد.
به گزارش مهر، بهزاد انگورج تقوی پیش از ظهر جمعه در شورای اداری شهرستان نوشهر، با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: در طول ۵۰ سال گذشته که منابع طبیعی، ملی شد، این سازمان و متولیان توانستند برای چیری حدود ۳۴ میلیون زمین سند صادر کنند.

انگورج تقوی افزود: از بهره برداری مستقیم باید خودداری کرد وبه سمت کارگروه ها رفت و این تخریبات که در طبیعت صورت می گیرد را باید جدی گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ شهر در معرض سیل داریم گفت: این مبحثی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

کوروش خلعتبری مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر نیز گفت: درخت را باید با قلب کاشت نه دست و امروز همه در این شرایط جوی برای کاشت درخت با قلب آمدند تا در طرح اکرام منابع طبیعی شرکت کنند و بتوانند کشوری سرسبز برای نسل آینده از خود به یادکار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بانیروی اندکی که دارد دست نیاز به سوی همه متفکران و متخصصان جامعه برای نگهداری از این موهب الهی را دارد.

فرماندار نوشهر با اشاره به تقارن ۳ مناسبت ایام فاطمه وشعار سال ومنابع طبیعی گفت: یک رابطه معنا داری بین این موضوعات است که نوع اقدام حضرت فاطمه(س) و برخورد با حضرت بعد وفات پیامبر(س) که اقدامات ایشان در جاودانگی واقعه غدیر، همچنین در تصرف فدک و تحریم اهل بیت وتحت فشار گذاشتن آنان از نظر اقتصادی مهم است.

محمدعلی قمی اویلی افزود: تصرف فدک بعد خلافت در جهت سناریوی کنار زدن غدیر بود که نقطه مقابل اقدامات حضرت فاطمه بود و خطبه هایی که در جهت حقانیت غدیر و موضوع فدک انجام داد منجر به بر ملا کردن چهره این افراد و آگاه کردن جامعه بود.

هدف تحریمها مقابله با تفکر اسلام است

وی اظهار داشت : امروز هم تحریمهای متعدد که می خواهند مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهند دقیقا در همان راستای آن زمان است که تفکر اسلام ناب محمدی به هدف نرسد و انقلاب ما متحول کننده منطقه است.

قمی توکل به خداوند را یکی ازمولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیتهای استفاده بهینه صورت گیرد و تمامی مسئولان باید کمک کنند تا بهره برداری اصولی ازمنابع طبیعی  شود.

وی با اشاره به سیاست منابع طبیعی گفت: باید بدانیم این امانتی در اختیار ماست و امانتی برای نسل های آینده است. ما از دریا وجنگل برخورداریم باید درست استفاده کنیم و موضوع منابع طبیعی را به اقتصاد مقاومتی گره بزنیم.

بازنگری در زمینه منابع طبیعی صورت گیرد

معاون توسعه وانسانی استانداری گفت: امروز به نام درخت نام گذاری شد و باید بافکر کردن در مورد واژه درخت و منابع طبیعی یک بازنگری در مورد اهمیت موضوع صورت گیرد.

حسن خیریانپور افزود: اگر نگاه کنیم به یقین اهمیت موضوع مشخص می شود و درخت نعمت های خدا برای ماست و درختی که میوه آن غذای ماست و برگشت تفیک کننده هوا، تغذیه خاک، پناهگاه پرندگان و سایه آن برای موجودات و انسانها مفید است.

وی خاطر نشان کرد: درخت دردین و آیین، همچنین در اشعار و دربین مردم ما جایگاه ویژه دارد و همینطور در صنعت ما که از مداد برای نوشتن گرفته تا منبر برای خطبه خواندن کاربرد دارد.

بهره مندی اصولی از جنگل

خیریان پور خاطرنشان کرد: ریشه درختان مظهر استحکام و مقاومت آن در هوای سرد و گرم، مظهر استقامت و صبر و شکیبایی است، پس باید در نگهداری آن احساس وظیفه کنیم و بهره مندی اصولی از جنگل انجام دهیم.

منطقه آزاد حق مسلم مردم غرب مازندران است

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: منطقه آزاد در مازندران انقلاب بزرگی ایجاد می کند و این حق مسلم مردم غرب مازندران است و با ادغام نوشهر و چالوس می توان خلا زمین را پر کنیم که این قطعا با همکاری مسئولان می تواند صورت گیرد و امیدرواریم این حق با منطقه دیگر داده نشود.

قاسم احمدی لاشکی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: در طرح خروج دام از جنگل، هم دام آسیب دید وهم جنگل و باید طرحی نو برای حفاظت از جنگل ارائه شود.

وی بیان داشت: از ۲۸ طرح مجوز داده شده ۲۰درصدآن برای گردشگری بوده ولی چون در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی قرار دارد با محدودیت مواجه شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه وعلمی ما دکتری جنگل هم آوردیم که می توانند کمک بزرگی باشند که با ارتباط درست انجام می گیرد و همه باید در ساخت ایرانی بزرگ و منطقه آباد تلاش کنیم.

احمدی در پایان افزود: مانیاز به طرح جامع در مبحث اقتصاد مقاومتی داریم چون منطقه گردشگری هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار