مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از نظارت بر استفاده از پنل های خورشیدی با اجرای طرح "مدیریت سبز" خبر داد و گفت: سال گذشته دانشگاه صنعتی کرمانشاه رتبه نخست استفاده از پنل های خورشیدی را به خود اختصاص داده و بعد از آن شرکت توزیع برق بیشترین استفاده را داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 02 March 2023
احد جلیلیان در گفتگوبا خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پنل های خورشیدی به نوعی استفاده کامل از انرژی پاک می باشد و آلودگی وآلایندگی برای محیط زیست ندارد ،شرکت ها و ادارات مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن ، کارخانه جات واحد های صنعتی مسکونی و مناطق محروم می توانند از طریق صندوق ملی توسعه محیط زیست جهت احداث پنل های خورشیدی در بالای ساختمان های خود تسهیلات دریافت کنند.
 
وی افزود: بعد از بازدید کارشناسان‌ ما از پروژه های این افراد و تاییدصحت سخنانشان، به سازمان جهت اخذ تسهیلات صندوق ملی توسعه محیط زیست با سود چهار درصد، سازمان محیط زیست به علاقه مندان در این راستا کمک می‌کند، چرا که اعتقاد داریم بانصب پنل های خورشیدی به سمتی می رویم که به نوعی کاهش آلاینده ها هوا را در پی داشته باشد. 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: سال گذشته دانشگاه صنعتی کرمانشاه مقام نخست را از لحاظ استفاده از پنل های خورشیدی کسب کرد سپس شرکت توزیع برق مقام دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده و توانستند با استفاده از این پنل ها از فضای اقلیمی موجود استفاده کنند و در بحث کاهش انرژی برق مثمر ثمر باشند.
 
 
وی در ادامه گفت : از ۳۶۵ روز سال ٢۵٠ روز هوای استان کرمانشاه آفتابی است واین شرایط را برای جذب انرژی خورشیدی در پنل های استان داریم،کرمانشاه جزو استان هایی است که در بحث انرژی خورشیدی به راحتی می تواند از پنل ها استفاده و هر شخصی می تواند در پشت بام های خود پنل خورشیدی را نصب کند همچنین روستاهایی صعب العبور با تعداد خانوار کم از این پنل های بهره مند می شوند که بسیار هم تاثیرگذاراست. 
 
جلیلیان خاطر نشان ساخت: خانوار هایی که می خواهند پنل های خورشیدی نصب کنند در ابتدا در خواست خود را به استانداری ارائه می دهند و استانداری هم درخواست را به ادارات مربوطه تحویل می دهد برای مثال هنگامی که طرح کشاورزی باشد به جهاد کشاورزی ارائه و اعلام آمادگی برای متقاضی می شود و در آن اعتباری به فرد متقاضی می دهند درصدی هم برای پنل خورشیدی قرار می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد:سازمان محیط زیست طرحی تحت عنوان "مدیریت سبز" دارد که در این طرح بازدید هایی از ادارات از لحاظ مصرف انرژی ،پسماند ها و استفاده از پنل های خورشیدی صورت می گیرد و در کارخانه جات ادارات و واحد های صنعتی که از این پنل ها استفاده می کنند یک آیتم مثبت محسوب و در کاهش الایندگی تاثیر گذار است. 
 
در فرودین ماه راستی آزمایی در خصوص طرح مدیریت سبز انجام می شود و۶۰ امتیاز بابت آیتم های مدیریت سبز در بحث آموزش، پسماند ومدیریت مصرف انرژی در موضوع ساختمان ها و خودروها و موتور خانه ها مورد توجه است، محیط زیست چند سالی است متولی مدیریت سبز است و این برنامه ها و فرمت ها تحت عنوان شاخص های عمومی به دستگاه ها ابلاغ شده و دستگاه ها براساس این شش آیتم در بحث انرژی و پسماند آموزش وسایل نقلیه و موتور خانه ها حتما باید از طرف اداره کل استاندارد گواهی داشته باشند که بر اساس آن تا پایان اسفند ما وقت دارند موتور خانه های خود را اصلاح و در صورت رعایت نکردن از امتیازشان کسر می شود. 
 
جلیلیان تاکید کرد: ما اقدامات لازم را در خصوص پنل ها انجام می دهیم اما ادامه این روند نیازمند درخواست متقاضیان است تا تشویق و حمایت های لازم را در چارچوب اداری از این افراد داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار