جذب فرزندان جانباز و ایثارگر در ادارات یک قانون است اما این ماده قانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا نمی‌شود که این خود جای سوال دارد
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 11 October 2015
دومین جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی با هدف بررسی دستور کارهای قبلی این شورا پیرامون سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مناسب‌سازی فضای شهر و ادارات برای تسهیل در عبور و مرور جانبازان و ایثارگران و تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت اشتغال فرزندان این قشر از جامعه، همکاری دستگاه‌ها برای مساعدت در امر ازدواج فرزندان خانواده‌های شاهد، آزادگان و جانبازان و همچنین تشویق کارفرمایان به استفاده از فرزندان این قشر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی طبق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برگزار شد.
بررسی نحوه اجرای ماده ۲۱ قانون جامع امور ایثارگران در خصوص تسهیلات اداری و استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت که طبق این ماده از قانون کلیه دستگاه‌ها مکلفند حداقل ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی و تامین نیروهای مورد نیاز خود را به فرزندان و همسران شاهد، جانبازان و آزادگان و ۵ درصد را به خواهران و برادران اختصاص دهند که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص چگونگی اجرای این ماده از قانون گفت: متاسفانه این ماده از قانون به خوبی در این استان اجرا نمی‌شود.

مصطفی مهدی افزود: اشتغال فرزندان جانباز و ایثارگر از دغدغه‌های جدی و اساسی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۳۹ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران جویای کار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد ۱۴۱ نفر فرزندان شهدا، یک‌هزار و ۶۵۰ نفر فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و مابقی خواهران و برادران شهدا و ایثارگران هستند که مشمول این ماده از قانون می‌شوند که جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در جذب و اشتغال به کار این افراد کمک و همکاری دارند، یادآور شد: همراهی برخی از مدیران در این خصوص خوب است و برخی مدیران هیچ‌گونه همکاری برای به کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگران ندارند.

این مسئول تصریح کرد: جذب فرزندان جانباز و ایثارگر در ادارات یک قانون است اما این ماده قانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا نمی‌شود که این خود جای سوال دارد.

مهدی عنوان کرد: کهولت سن والدین شهدا، وضعیت جسمی و روحی جانبازان و ایثارگران و وضعیت شغلی فرزندان این افراد به گونه‌ای است که لازم است درخواست‌ها با فوریت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار