دو دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستانهای کنگاور و سنقروکلیایی حدود ۱۵ سال است که به صورت نیمه کاره مانده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 08 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا هوشمند عزیزی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت این دو پروژه اظهارکرد: دو پروژه دانشکده فنی و حرفه‌ای در سنقروکلیایی و کنگاور حدود ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شدند و در حال حاضر پیشرفتی حدودا ۶۵ درصدی دارند.

وی ادامه داد: برای تکمیل هرکدام از این دو پروژه به حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیمانکار پروژه‌ها هم دیون زیادی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشکده سنقر، دانشکده کشاورزی است که در حال حاضر دانشجویان ما مجبورند برای تحصیل در این رشته به تهران بروند. همچنین این دانشکده تنها دانشکده کشاورزی مختص هنرستانی‌ها در  غرب کشور است. 

وی اضافه کرد: دانشکده کنگاور هم قرار است در صورت تکمیل در همه رشته های فنی دانشجو بپذیرد. البته در حال تلاش هستیم تا با بکار گیری بخش‌های آماده آن برای مهر امسال در سه رشته دانشجو پذیرش کنیم. 

عزیزی در خصوص ضرورت راه اندازی این دو دانشکده هم گفت: در حال حاضر فضای دانشگاهی کمی برای دانش آموزانی که از هنرستانها فارغ التحصیل می‌شوند داریم که امیدواریم با تکمیل این دو دانشکده مشکلات این حوزه رفع شود.

 وی تاکید کرد: استانهایی که تعداد دانشکده های فنی و حرفه‌ای بیشتری دارند، معضل بیکاری در آنها کمتر است که از جمله این استانها می توان به فارس، مازندران و اصفهان اشاره کرد که هرکدام بالغ بر ۱۰ دانشکده فنی و حرفه ای دارند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ضمن درخواست از استاندار برای توجه به تکمیل این دو پروژه عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیروهای آچار بدست و ماهر تربیت می‌کند که مستقیم وارد بازار کار می شوند، بنابراین از مسئولین استانی می‌خواهیم که به تکمیل این دو پروژه توجه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه، چهار دانشکده فعال در سطح استان دارد، گفت: سه مورد از این دانشکده ها - دو مورد در بخش پسران و یکی در بخش دختران - در مرکز استان و یکی از آنها در اسلام آبادغرب فعالیت می‌کنند. 

عزیزی جذب دانشجو در این دانشگاه را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانست و گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرده و قدیمی‌ترین دانشگاه استان محسوب می شود و تا کنون قریب ۷۰ درصد  فارغ التحصیلان آن بصورت مستقیم جذب بازار کار شده‌اند. 

وی در پایان از توجه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به استان کرمانشاه طی یکسال گذشته برای رشد و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان قدردانی کرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار