سرپرست کمیته امداد شهرستان رامسر گفت: ۲۰میلیارد و۵۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برا ی ایجاد ۲۱۷ فرصت شغلی در سال گذشته به مددجویان جویای کار و کارآفرینان عرصه اشتغال پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 11 April 2023

به گزارش تابناک مازندران: محمدمهدی تقی پور اظهار داشت: ۲۰میلیارد و۵۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برا ی ایجاد ۲۱۷ فرصت شغلی در سال گذشته به مددجویان جویای کار و کارآفرینان عرصه اشتغال پرداخت شد.

وی عمده مشاغل را در قالب طرح های خدماتی، دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی برشمرد و افزود: به‌طور کلی ۹۵۰ طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد شهرستان رامسر پایش و نظارت می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان رامسر با اشاره به سرفصل‌های حوزه اشتغال درزمینه خودکفایی و توانمندی مددجویان و افراد نیازمند جویای شغل بیان داشت: آمایش فضای کسب‌وکار، نیازسنجی مناطق، استعداد سنجی مددجویان، مشاوره راهنمایی شغلی، آموزش فنی حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال طرح‌های کسب‌وکار خرد، کاریابی، پایدارسازی مشاغل، نظارت سه تا پنج‌ساله بر طرح‌های اشتغال ازجمله مواردی است که اجرا می‌شود.

تقی پور تصریح کرد: در سال گذشته ۶۸۸ نفر با هزینه ای بالغ بر ۱۰۶ میلیون تومان آموزش های مقدماتی ، پایدار سازی و مهارت آموزی را در آموزشگاه های طرف قرارداد این نهاد دریافت کرده اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح راهبران شغلی در کمیته امداد گفت: راهبران شغلی در واقع افراد کارآفرین و متخصصان یک کسب و کار مشخص هستند که مشاوره و آموزش لازم در رابطه با چگونگی خریداری مواد اولیه، چگونگی تولید با کیفیت، فروش محصول نهایی و غیره را در مورد هر کسب و کار به مددجویان ارائه داده و زنجیره ارزش آن شغل را توسعه می‌دهند.

خاطر نشان می شود: در شهرستان رامسر ۱۸۶۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار