سخنان امروز بهرام نیا را باید پایانی بر تمامی حواشی و شایعات هدفمندی دانست که به شکلی خواستار پایان دادن ماموریت ایشان در ایلام بودند
کد خبر: ۱۱۰۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 15 April 2023

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین گفت : ایلام بهترین محل برای خدمت و سربازی، است فرصت خدمتگزاری یک توفیق است که از آن باید بعنوان توشه آخرت خود نگاه کنیم

حسن بهرام نیا افزود : چه خدمتی بهتر از خدمت در استان ایلام و این فرصت خدمت و خدمتگزاری در استان ایلام را به هیچ جای دیگری از خدمت و خدمتگزاری ترجیح نمی‌دهیم.

استاندار در ادامه تصریح کرد : بهترین محل برای خدمت و سربازی، استان ایلام است و آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنیم.

بطور قطع خدمتگزاری به زائرین اربعین فرصتی مغتنم برای هر فردی قلمداد می شود که عشق به ائمه اطهار خصوصا سرور و سالار شهیدان را در دل خود جایی داده است .

هرچند جلسه ستاد اربعین را باید بهترین مکان برای طرح چنین دیدگاهی به حساب آورد که مدیران با نصب العین قرار دادن ارزش های معنوی خدمت به زائرین اربعین در قاموس ستاد اربعین ،بتوانند به اثرگذاری وظایف خود سرعت ببخشند

هر چند با وجود گذشت بیش از پنج سال از رسمیت یافتن مراسم اربعین به شکل و شمایل جدید و تبدیل استان ایلام به مسیر اصلی تردد زائرین هنوز در بخش زیرساختی مطالبات انباشته شده ای در این استان وجود دارد ،اما یقینا خدمت برآمده از نگاه عارفانه به مقوله اربعین چیزی فراتر از خدمت و انجام وظیفه به معنای رایج است.

اما اینکه حسن بهرام نیا فرصت اربعین و ارزش های خدمت گزاری در استان بعنوان پایگاه اصلی گردهمایی زائرین اربعین حسینی را برای پاسخ به برخی دیدگاه ها و حواشی بوجود آمده انتخاب کرده اند ،باید سخنان وی را نیز از منظر دیگری تحلیل نماییم


از روزی که حسن بهرام نیا سکان مدیریت استان ایلام را در دست گرفت ،همواره تلاش پنهان و آشکار دو گروه از سیاسیون همفکر وی را شاهد بودیم که در قاموس مخالف سعی در سنگ اندازی در مسیر حرکت قطار مدیریت وی در استان شاهد بوده ایم.

گروه اول تیمی از همفکران سیاسی منتسب به جریان اصولگرایی بودند که با تلاش فراوان مساعی خود را بر در دست گرفتن سکان مدیریت استان به کار بسته که به دلایلی ناکام از رسیدن به قدرت ،اهداف پنهان و آشکار خود را برای ناکارآمد جلوه دادن مدیریت ارشد استان و انتشار شایعات متعدد بکار بستند .

گروه دوم را همفکران فعال در ستادهای انتخاباتی تشکیل می دهند که پس از هشت سال تحمل حاشیه نشینی دولت تدبیر و امید ،حضور ستادهای انتخاباتی را بهترین فرصت برای حضور خود در متن قدرت قلمداد نمودند.

حال که نزدیک به دوسال از عمر دولت سیزدهم ،آنانیکه به هر تقدیر توان رسیدن به قدرت را از دست رفته می پندارند، در تلاشند تا با حذف مانع مهم پیش روی خود یعنی مدیریت ارشد استان ،اهداف ثانویه خود یعنی رسیدن به مصادر مدیریتی را دنبال کنند

شایعه پراکنی مبنی بر حضور بهرام نیا در انتخابات مجلس شهرستان محل زندگی ایشان ،انتقادات به شیوه های مدیریتی، برجسته سازی ضعف مدیران منصوب شده در استان، انتقاد به تیم مدیریت ستادی استانداری و فرمانداران و بخشداران از جمله اقدامات پنهان این دو گروه بمنظور ناامید سازی و ایجاد حاشیه مدیریتی در فضای مجازی و رسانه ای قلمداد می شود .

در بعد پنهانی نیز تشکیل گعده ها و نشست های محفلی با هدف سهم خواهي مدیریتی و در گام دوم فشار بر تصمیم گیران سطح بالای قدرت بمنظور حذف بهرام نیا از قدرت و معرفی فرد دیگری برای تصدی مدیریت استان است که اخیرا نیز در برخی تالارهای مجازی شاهد شکل گیری مناقشاتی از سوی موافقین و مخالفین وی بودیم.

سخنان اخیر استاندار ایلام در ستاد اربعین مبنی بر اینکه ایلام بهترین محل برای سربازی است را باید خط بطلان بهرام نیا بر شایعه حضور وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به حساب آورد.

بنابراین سخنان اخیر استاندار ایلام را باید پایانی بر تمامی شایعات دال بر رفتن ایشان از سنگر اجرا به میدان رقابت ها برای حضور در سنگر تقنینی قلمداد کرد.

اما در حالی که استاندار ایلام توانسته است در طول دوره مدیریت خود ،بر اساس شاخص های تعیینی وزارت کشور استانداری ایلام را در بین پنج استان برتر کشور قرار دهد معنايی جز این گزاره از آن ساطع نخواهد شد که هیچگاه دولت سیزدهم یک مدیر محقق کننده شعارها و برنامه های خود را قربانی نیات و امیال ستادهای انتخاباتی تعطیل شده نخواهد کرد.

اینکه استاندار ایلام توانسته است بر اساس شاخص های مدنظر دولت ،استان ایلام را در بین ۵استان برتر کشور قرار دهد موضوعی نیست که از دید دولتمردان پنهان بماند.

حتی اگر دولت هم بنایی بر تغییر داشته باشد ،با توجه به رتبه اخذ شده ،استفاده بهرام نیا در استان های بزرگتر خواهد بود که این موضوع نیز با اشاره با سخنان امروز استاندار کاملا امری منتفی به نظر می رسد

چرا که بهرام نیا به صراحت اعلام نمود که خدمتگزاری در استان ایلام را به هیچ جای دیگری ترجیح نمی دهم .

از این‌رو ضرورت دارد سیاسیون مخالف و موافق با هر گرایش و نگاهی با ملحوظ دانستن منافع استان، از هرگونه حاشیه سازی در مسیر خدمت ایشان پرهیز نموده و با اجماع و همگرایی ،استاندار ایلام را در مسیر تحقق شعارها و برنامه های دولت در استان یاری رسانند که قطعا خیر و مصلحت مردم استان در این مسیر نهفته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
متاسفانه ایشان استاندار مقتدر و نماینده عالی در دولت فعلی نیست اول به این دلیل که از مدیران دولت قبل در برابر تغییر مقاومت می کند، حق هر دولتی است که نیروهای منتسب به خود را بگمارد چون حداقل به خود دولت مستقر خیانت نخواهند کرد. دلیل دوم این است که استاندار محترم گوشش به حرف نماینده هاست و همه مناصب استان رو بر حسب سهم خواهی نماینده ها چیده است تا خدایی ناکرده زمزمه تغییر خودش را باطل نماید کجای دنیا این موارد رو داریم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار