مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نبود داروخانه هلال احمر در این استان به یک چالش بزرگ در حوزه درمان تبدیل گردیده و موجب سرگردانی بیماران و مراجعه آنها به سایر استانها شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 16 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدباقر محمدی» افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه تنها استانی در کشور محسوب می شود که فاقد داروخانه هلال احمر بوده و تلاش های فراوان این جمعیت برای دریافت مجوز تاسیس داروخانه تاکنون به جایی نرسیده است.

وی با تاکید بر رفع موانع راه‌اندازی داروخانه هلال احمر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر تنها دارای یک مرکز دارویی بوده که به هیچ عنوان قادر به تامین نیازهای دارویی مردم به ویژه در بخش داروهای کمیاب نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ضمن گلایه از کارشکنی‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی این داروخانه در کرمانشاه، افزود: هم اینک بسیاری از بیماران صعب العلاج و سرطانی برای تهیه داروهای خود با مشکل مواجه هستند و راه‌اندازی این داروخانه می‌تواند مشکل بسیاری از بیماران استان را حل کند.

محمدی با بیان اینکه این امر شایسته مردم غیور استان کرمانشاه نیست یادآور شد: این استان در حالی از نبود داروخانه رنج می برد که هلال احمر کرمانشاه، عنوان پایگاه منطقه ای غرب کشور را نیز دارد.

وی تاکید کرد: نبود داروخانه هلال احمر در کرمانشاه ظلم بزرگی به بیماران نیازمند و خانواده هایی است که دغدغه سلامت دارند و مجبورند مسافت های بسیاری را برای تهیه دارو طی کنند.

محمدی اظهار امیدواری کرد تا دانشگاه علوم پزشکی استان هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز برای تاسیس این داروخانه اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون ۲۷۰ داروخانه در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۶ داروخانه شبانه روزی و مابقی بصورت روزانه فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار