سرپرست فرماندهی انتظامی ری از دستگیری و انهدام باند ۳نفره سرقت باغات و مزارع در محدوده زمان‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 24 April 2023

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ حسینعلی ابن‌علی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت در هفته‌های اخیر از انباری‌های باغات و مزارع در محدوده خاورشهر، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 177 این فرماندهی قرار گرفت، با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم، استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار و بازبینی دوربین‌های مداربسته سارق 35ساله را که از اتباع کشور همسایه بود، شناسایی کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در دوم اردیبهشت ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده اسلام‌آباد خاورشهر شناسایی کردند.

سرهنگ ابن‌علی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شدند و سارق را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند و در بازدید از مخفیگاه متهم تعداد زیادی پمپ‌های آب مسروقه به‌ارزش 5 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ ابن‌علی در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به 4 فقره سرقت از باغات در این شهرستان اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیازهای مالی، عنوان کرد که تاکنون 5 مال‌باخته به کلانتری مراجعه و از متهمان شکایت کرده‌اند، متهم نیز پس از تکمیل پرونده به دادسرای خاوران معرفی شد‌.

30 سرقت پست مخابراتی در مرخصی از زندان

سرهنگ ابن‌علی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و پست‌های مخابراتی در محدوده قیام‌دشت شهرستان ری در هفته‌های اخیر پیگیری موضوع سریعاً به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری 174 قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد متهم با پرسه‌زنی در مناطق جرم‌خیز در فرصتی مناسب اقدام به قطع کابل‌ها و پست‌های مخابراتی کرده و آنان را به‌سرقت برده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: مأموران کلانتری قیام‌دشت با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محل‌های جرم، در نهایت در سوم اردیبهشت ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه‌دار بود، شناسایی کردند.

سرهنگ ابن‌علی تصریح کرد: بررسی‌های مأموران نشان از این داشت سارق سابقه‌دار که با پابند الکترونیکی در مرخصی از زندان به‌سر می‌برد پس از رهایی از زندان دست به سرقت کابل و پست‌های مخابرات زده است.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم در یکی از شهرستان‌های همجوار مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و با بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار زیادی کابل و پست‌های مخابراتی بنا به برآورد کارشناسان به‌ارزش 6 میلیارد ریال کشف و به‌همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.

سرهنگ ابن‌علی تصریح کرد: متهم حدوداً 30ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به 30 فقره سرقت سیم و کابل برق در محدوده قیام‌دشت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی متهم همراه با پرونده تحویل دادسرای شهر ری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار