مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به ویژه برنامه بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: فضا سازی، سیاهپوشی، غبارروبی و توجیه هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه برای حفظ احترام زوار انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 14 October 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به ویژه برنامه بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: فضا سازی، سیاهپوشی، غبارروبی و توجیه هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه برای حفظ احترام زوار انجام شده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد کاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه شهادت مدافع حرم زینبی سردار شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت سردار شهید همدانی در شام شهادت در حسینیه باغ بهشت مراسمی برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: سردار شهید حسین همدانی دهها بار تا مروز شهادت پیش رفته بود.

وی اصحاب رسانه را یاوران وقف دانست و با بیان اینکه کمتر نهادی به اندازه رسانه ها می تواند ایفای نقش در ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات داشته باشد، بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان چند ویژه برنامه دارد که برخی از آنها در اولویت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نخستین اولویت در شش ماه نخست سال را موضوع حفظ قرآن در بقاع متبرکه و مساجد بیان کرد و ادامه داد: دومین اولویت فرهنگی تشکیل کمیته وقف است.

وی با بیان اینکه مهمترین نکته در بحث بصیرت عاشورایی اجرای امینانه نیات واقف است، عنوان کرد: موضوعی که در اوقاف باید به آن دقت شود این است که امانتدار خوب برای موقوفات باشد و به طور سلیقگی به وقفنامه ها عمل نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در بحث محرم نیات موقوفات اطعام و روضه خوانی است، بیان کرد: برخی نیات موقوفات مقید به زمان و مکان هستند اما نیات برخی دیگر از موقوفات اینگونه نیست.

حجت الاسلام محمد کاروند به آماده سازی بقاع متبرکه برای ایام محرم اشاره کرد و ادامه داد: فضاسازی، سیاهپوشی، غبارروبی و توجیه هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه برای حفظ احترام زوار نیز انجام شده است.

وی همچنین به موضوع اعزام مبلغان اشاره کرد و با بیان اینکه هر ساله تعدادی مبلغ بومی و غیربومی به روستاها اعزام می شوند، بیان کرد: امسال در ایام محرم ۳۴ مبلغ غیر بومی از حوزه علمیه قم به روستاهای مختلف استان اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه برای طرح بصیرت عاشورایی چند ویژه برنامه خواهیم داشت و در ایام دهه نخست، دهه دوم و دهه سوم محرم برنامه ها به اجرا در خواهد آمد، افزود: برنامه « لبیک یا حسین» در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه در برنامه «لبیک یا حسین» از سخنران، مداح و احادیث سید الشهدا استفاده خواهد شد، عنوان کرد: دومین برنامه در روز ۲۴ مهر ماه با عنوان شیر خوارگان حسینی در ۱۱ بقعه شاخص استان همدان انجام می شود.

وی با بیان اینکه سومین ویژه برنامه ایام محرم ویژه برنامه« احلی من العسل» برای نوجوانان است که در هشت بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این ویژه برنامه در ۳۰ مهر ماه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در تمام بقاع استان به خصوص بقاع شاخص استان برگزار می شود، ادامه داد: در بین تمام بقاع متبرکه استان شاخص ترین برنامه را امامزاده عبدالله(ع) ملایر خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم با شعار «لبیک یا زینب» برگزار می شود، عنوان کرد: در این مراسم میثاق نامه ای از سوی خواهران امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت در تمام بقاع شاخص برپا می شود و خدمات از جمله مشاوره، پاسخ به سوالات شرعی و غیره را به خانواده ها ارائه می دهد، بیان کرد: پس از محرم نیز دو برنامه اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جشنواره کشوری وقف چشمه جاری با موضوع عکاسی در آذر ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمام عکاسان می توانند در این جشنواره با عکس هایی با موضوع وقف شرکت کنند.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه همچنین در آذر ماه هفته وقف خواهیم داشت، عنوان کرد: از هفته گذشته ستاد هفته وقف تشکیل و برنامه ریزی ها در حال انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار