رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام
رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام با هدف پیشگیری و کاهش سرقت منزل از مردم خواست توصیه‌های آموزشی پلیس را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 29 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ مهرداد علیمحمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از سرقت منزل گفت: شهروندان مقابل تمام پنجره ها، نورگیر، پاسیو و روی دیوار‌های کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کرده و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده‌ای ایمن کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تعویض سریع قفل‌هایی که کلید یدکی آن‌ها گم شده یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است، افزود: در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجی منزل اکتفا نکنید و تمام درب‌های داخل منزل را قفل کنید تا فرصت جست و جو و راه نفوذ از سارقان سلب شود.

وی ادامه داد: اگر خانه‌های اطراف شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آن‌ها مشغول ساختمان سازی هستید لازم است که از منزل خود مراقبت بیشتری کنید.

وی در ادامه گفت: شهروندان با عمل به یک سری نکته ساده، اما موثر می‌توانند از ایجاد زمینه‌های سرقت پیشگیری کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان توجه داشته باشند هنگام ترک منزل از نگهداری هرگونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارند.

وی افزود: شهروندان هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوند واز بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز کنند.

وی مطرح کرد: همچنین از شهروندان خواستاریم توقف بدون علت و طولانی مدت خودرو‌های مشکوک در نزدیکی منزل که معمولا ۳ یا ۴ نفر سرنشین دارند را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و از بازکردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحد‌های مجتمع، تعمیرکار تاسیساتی و ... مراجعه می‌کنند قبل از شناسایی و اطمینان کامل خوداری کنند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار