کد خبر: ۱۱۰۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 18 March 2023
به گزارش روابط عمومی  مدیریت تعاون روستایی استان خوزستان مدیرعامل اتحادیه تعاونی های روستایی استان گفت: امسال رویکرد دولت نسبت به تامین و توزیع میوه تغییر کرده و این مورد کاملا به بخش خصوصی واگذار شده و نظارت بر عهده کمیته راهبری استان است
 
بهمن آسوده افزود: با توجه به فراخوان عمومی از بین ۲۰ تشکل دعوت شده، اتحادیه تعاون روستایی استان بر اساس دستورالعمل ابلاغی قبول مباشرت کرده و با توجه به مصوبه کمیته راهبری استانی ، ۲۵۰ تن پرتقال تامسون از استان مازندران و ۱۵۰ تن سیب درختی زرد و قرمز درجه یک و با کیفیت بالا از استان آذربایجان غربی خریداری و به استان ما جهت توزیع شب عید، وارد و ذخیره شد.
 
وی ادامه داد: کمیته راهبری استان با توجه به دستورالعمل، پس از کشف قیمت میوه مشابه در ۲نوبت از ۲۰ نقطه شهرستان اهواز توسط کمیته کشف معدل قیمت سیب مشابه در بازار ۳۵ هزار تومان ، و معدل قیمت پرتقال مشابه در بازار ۲۵ هزار تومان تعیین شد.
 
آسوده عنوان کرد: این میوه ها باید ۱۰ درصد زیر این قیمت توسط مباشر توزیع می شد که با نظر کمیته راهبری استانی و موافقت مباشر خرید، از این میزان قیمت نیز، تخفیف بیشتری در نظر گرفته شد
 
. وی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس برای سیب درختی ۱۵ درصد زیر قیمت و برای پرتقال تامسون ۲۲ درصد زیر قیمت بازار تعیین و در نهایت سیب درختی با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال تامسون با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده مصوب و در حال توزیع بین هم استانی ها است.
 
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های روستایی استان تاکید کرد: اتحادیه تعاونی های روستایی استان به عنوان مباشر خرید بخش خصوصی علاوه بر قیمت خرید، هزینه های تسهیلات بانکی با بهره بالا، حمل و نقل، هزینه های سردخانه ای و بارگیری و تخلیه و ... را نیز بدون کمک و دخالت دولت انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار