در گفتگو با رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش مطرح شد:
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی از برنامه ها، ایده ها و فرصت های پیش روی این شهرستان بزرگ و موفق در زمینه فعالیت های کشاورزی برای سال های آینده سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 06 March 2023
به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی خوزستان دکتر هومن سپه وند گفت: شوش یکی از موفق ترین و بزرگترین شهرستانهای کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی به خصوص دو محصول مهم و بزرگ گندم و کلزا است، از این رو می طلبد با حمایت مسئولین و متقاعد ساختن بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری به بخش های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی و بسته بندی دست یابیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ پروژه مهم و بزرگ و تاثیر گذار در حوزه کشاورزی به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و انشالله به زودی شاهد بهره برداری از سیلوی ۲۰ هزار تنی شهرستان با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد ریال باشیم، همچنین پروژه دیگری که می تواند باعث تحول در شهرستان و بخش عمده ای از استان شود موضوع دستگاه بوجاری گندم با ظرفیت تولید ۶۰ تن در روز است و قطعا با اتمام پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری و مجهز شدن اراضی کشاورزی به مهمترین فناوری های کشاورزی اعم از تسطیح اراضی، زهکشی ها، کانال های آبیاری و ... شاهد تقاضای بیش از گذشته کشاورزان به نهاده ها از جمله بذر خواهیم بود که در فازهای بعدی می تواند کار ما را توسعه و نیاز کشاورزان را مرتفع سازد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش بیان داشت: از دیگر فعالیت های مد نظر ما برای سال های آینده توجه به موضوع صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی است، زیرا شهرستان شوش یکی از شهرهای موفق در زمینه شالی کاری است و در نظر داریم با ایجاد و راه اندازی دستگاه شالی کوبی و برنج کوبی به ارزش افزوده این محصول کمک نمائیم و از خام فروشی آن جلوگیری کنیم، همچنین اینکه در تلاشیم در زمینه ذرت علوفه ای برای تامین خوراک دام وارد شویم و کارهای موثر و مثبتی در این زمینه انجام دهیم.
وی ادامه داد: همچنین فعالیت دیگر ما ایجاد و راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی در منطقه سیدعباس است که در این مجتمع ۱۴ مغازه بزرگ ایجاد و در اشتغالزایی هم می تواند نقش موثری داسته باشد.
سپه وند گفت: بی شک توجه به ظرفیت های کشاورزی شهرستان و راه اندازی صنایع مختلف برای افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغالزایی، تکمیل زنجیره تولید جهت ارزش افزوده بیشتر، از نیازهای شهرستان شوش در زمینه کشاورزی می باشد و قطعا با پیگیری های مستمر همکارانم در اداره، اتحادیه، تعاونی ها و شرکت ها می توانیم شوش را به سرآمدترین تعاون روستایی کشور معرفی و الگوی مناسبی برای سایر تعاون روستایی های استانها باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار