سلسله نمایشگاه «ریشه‌ها» به همت حوزه هنری استان اصفهان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به مرور آثار هنرمندان پیشکسوت تجسمی معاصر اصفهان می‌پردازد و این بار با بررسی آثار قلمزنی استاد بهرام الیاسی و با رونمایی از تابلوی «کاروان» از این هنرمند، این نمایشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 01 May 2023

بهرام الیاسی با بیش از ۳۰ اثر شامل ۲۰ اثر در قطع کوچک، ۱۰ اثر در قطع بزرگ و ۲ سینی قلمزنی در این نمایشگاه حضور دارند، و تابلوی «کاروان» تازه‌ترین اثر این هنرمند در ابعاد ۲ و۲۰ سانتی متر در ۱ و۲۰ سانتیمتر است که در سال گذشته قلمزنی آن به پایان رسیده است.
آثار این هنرمند پیشکسوت عرصه قلمزنی اصفهان، در گالری‌های عمارت سعدی (بوستان، گلستان، نقطه، تماشا) به مدت یکماه به نمایش گذاشته می‌شود.
نمایشگاه «ریشه‌ها ۳» از ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در عمارت تاریخی سعدی واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی، حوزه هنری استان اصفهان گشایش می‌یابد و تا ۱۰ خرداد پذیرای علاقه‌مندان است.
بهرام الیاسی متولد ۱۳۳۵ در شهرکرد است و از ۱۵ سالگی نزد استادانی مانند شاه میرزا و رضا گوهری مهر شروع به کار در رشته قلمزنی کرده است و بیش از ۵۰ سال عمر خود را در حرفه قلم‌زنی صرف کرده است.
تکنیک رایج در هنر این هنرمند، حکاکی و کوبیدن است، اما استاد الیاسی با کنده‌کاری، برش‌کاری و حالت دادن به فلز سخت، هنر نگارگری و مینیاتور را روی ظروف یا سطوح فلزی قلم می‌زند و آثاری شگرف خلق می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار