مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از ارتقا تایپ پروازی از ATR۷۲ به ۷۳۷ خبر داد و اعلام کرد: اعزام حجاج از ۱۴ خرداد در فرودگاه‌ شیراز شروع می‌شود و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 07 May 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: استان فارس غیر از شیراز که فرودگاه مرکز استان و بین‌المللی است، فرودگاه‌های شهدای جهرم، داراب، فسا، فرودگاه شمال فارس و زرقان را دارد.

کشاورز افزود: در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای توسعه فرودگاه‌های غیر از فرودگاه بین المللی شیراز نیز در استان فارس برنامه‌یزی شده است.

وی ادامه داد: دو پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه های شهدای جهرم و داراب آغاز شده است که با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها، در فرودگاه جهرم ارتقاء تایپ پروازی از ATR۷۲ به ۷۳۷ و در فرودگاه داراب نیز هواپیمای ATR۷۲ قابلیت پرواز خواهد داشت.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، پروازهای حج مدینه اول است که اعزام از ۱۴ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد. همچنین پروازهای رفت ۱۶ پرواز است و در مجموع ۳ هزار ۵۲۰ نفر زائر طی این یک هفته اعزام می‌شود.

وی تکمیل کرد: بازگشت حجاج نیز از ۲۲ تیر تا ۲۸ تیرماه انجام می شود و هواپیمای ایرباس با ظرفیت ۲۲۰ صندلی جابجایی حجاج را انجام می‌دهد.

کشاورز در خصوص سایر اقدامات نیز تشریح کرد: اولویت اول پروژه‌های فرودگاه‌های استان فارس، تکمیل جزییات سایت تنگریز است که در بحث ساختمانی و ابنیه حدود ۸۵ درصد پیشرفت داشته است. همچنین تجهیزات آنتن خریداری شده و با شکل‌گیری محوطه و مسیر که چیزی حدود ۵ الی ۶ درصد باقی مانده است، گروه نصب به‌منظور نصب آنتن رادار مستقر می‌شود.

وی در خاتمه اظهار کرد: با تست، راه اندازی و انتقال داده از سایت به مراکز کنترل ترافیک هوایی در مردادماه به امیدخدا بهره‌برداری شکل می‌گیرد. علاوه بر این‌ها، بهسازی شبکه برق در سطوح پروازی، رفع مشکلات فنی حقوقی ترمینال بین‌المللی فرودگاه و تکمیل و نوسازی شبکه گاز فرودگاه شیراز در دست اقدام است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار