علی ارشدی که به گفته خودش ماندن خود و همکارانش ضرر‌های جبران ناپذیری به این اتاق به دلیل پایان مهلت قانونی مدیریت شان، زده است، دست به دامان دادستان به عنوان مدعی العموم هم شده و از وی استمداد طلبیده ، شاید که یک مرجع قضایی بتواند این بی قانونی را پایان بدهد!
کد خبر: ۱۱۰۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 08 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،پس از گذشت حدود یک سال از پایان دوره هیئت مدیره اتاق اصناف، اما به دلیل برخی اتفاقات عجیب و غریب، هنوز تغییرات صورت نگرفته و هیئت مدیره همچنان اجبارا مدیریت این اتاق را بر عهده دارند که ظاهرا خود آن‌ها هم به این موضوع معترض هستند!
ماجرای عدم برگزاری انتخابات اتاق اصناف تا جایی پیش رفته است که رئیس این اتاق با دعوت از خبرنگاران خواستار کمک به رفع این مشکل شده است.
علی ارشدی که به گفته خودش ماندن خود و همکارانش ضرر‌های جبران ناپذیری به این اتاق به دلیل پایان مهلت قانونی مدیریت شان، زده است، دست به دامان دادستان به عنوان مدعی العموم هم شده و از وی استمداد طلبیده است، شاید که یک مرجع قضایی بتواند این بی قانونی را پایان بدهد!
ارشدی در بخش‌هایی از توضیح ماجرا می‌گوید: حدود یک سال از زمان قانونی حضور ما در اتاق اصناف می‌گذرد، اما رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با سنگ اندازی‌های متعدد مانع از برگزاری انتخابات اتاق اصناف می‌شود.
ارشدی در ادامه ضمن نگرانی از عدم حضور نماینده اتاق اصناف استان در انتخابات اتاق اصناف کشور بیان کرد: مطابق قانون ۳۰ اردیبهشت ماه سال قبل همزمان با سراسر کشور می‌بایست انتخابات اتاق اصناف شهرستان بویراحمد برگزار می‌شد که متاسفانه چوب لای چرخ گذاشتن‌ها مانع از انجام این مهم شد و نتیجه این شد که در انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری اتاق اصناف کشور استان ما هیچ نماینده‌ای در راستای رایزنی و گرفتن صندلی در اتاق کشور محروم بماند.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف متشکل از ۲۵ اتحادیه است اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ نفر در انتخابات اتاق اصناف ثبت نام کرده اند و هر نفر می‌تواند به ۵ نفر رای دهد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در آخرین مرتبه با طی مراحل قانونی قرار شد انتخابات اتاق اصناف در فروردین ماه سال جاری برگزار شود که متاسفانه بدون اطلاع هیات اجرایی لغو انتخابات توسط سازمان صمت بصورت شفایی اعلام شد.
علی ارشدی گفت: هیات اجرایی می‌بایست در خصوص برگزاری یا لغو انتخابات نظر می‌داد، اما ساعت ۸ به ما اعلام کردند که انتخابات لغو شده است و ساعت ۱۱ هیات اجرایی مصوب کرد که انتخابات لغو شده است که این خود مغایرت با قانون دارد.
ارشدی ادامه داد: بهانه سازمان صمت برای لغو انتخابات درخواست فرمانداری بود در صورتیکه اعضای کمیسیون نظارت متشکل از نماینده استانداری و نماینده دستگاه‌های از جمله بسیج اصناف، استاندارد، رئیس شورا‌های استان، رئیس سازمان صمت، دارایی، تعزیرات حکومتی، اماکن عمومی، بهداشت و درمان، نماینده اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، حمایت از حقوق مصرف کننده …. اما فرمانداری در این بین نماینده‌ای ندارد که بخواهد تصمیم گیری کند.
با پی گیری‌های متعدد درخواست به تشکیل کمیسیون نظارت و تصمبم گیری قطعی از طرف این کمیسیون شد که ارشدی با بیان این نکته می‌گوید: در کمیسیون نظارت با اکثریت آرا رای به برگزاری هر چه سریعتر انتخابات دادند و هیات اجرایی با تشکیل جلسه و تاریخ انتخابات را برای روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت سال جاری اعلام کردند، اما بازهم سنگ اندازی دوستان مانع از انجام این کار شد.
ارشدی افزود: دوستان خیلی راحت قانون را زیر پا می‌گذارند و در عوض به هیچ کس پاسخگو نیستند و دلیلی هم برای عدم برگزاری انتخابات اعلام نمی‌کنند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: شایعه کرده اند که ۱۰۰ نفر از اتحادیه‌ها به برگزاری انتخابات اعتراض دارند درصورتیکه کل اتحادیه‌ها ۲۵ نفر هستند که ۱۹ نفر ثبت نام کرده اند ۲ نفر انصراف داده، معلوم هست دنبال بهانه‌های واهی هستند، ۴ اتحادیه به برگزاری انتخابات اعتراض ندارند آن ۴ اتحادیه به برگزاری اتحادیه خود معترض بودند، که هر ۴ اتحادیه با ارسال نامه رسمی به دستگاه‌های مختلف اعتراض خود را پس گرفتند.
علی ارشدی اضافه کرد:اعتراض این ۴ اتحادیه به برگزاری انتخابات اتاق اصناف نبود بلکه به برگزاری انتخابات اتحادیه‌های خود اعتراض داشتند که از قضا همان موقع در هیات نظارت به بحث گذاشته شد و هیات نظارت اعتراض آن‌ها را رد کرد و رای به برگزاری انتخابات اتاق اصناف داد که اتفاقا یکی از اتحادیه‌ها انتخابات برگزار کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار به برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها باشد در دو ماه بعدی باز هم ۴ اتحادیه دیگر موعد انتخابات آن‌ها فرا می‌رسد و این سلسه مراتب سال‌ها طول خواهد کشید.
ارشدی با بیان اینکه برخی دست‌های پشت پرده و دخالت سیاسیون در انتخابات اتاق اصناف، بازار و بازاریان این شهر را در بلاتکلیفی قرار داده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار واحد صنفی در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معطل مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هستند و در بلاتکلیفی بعلت برگزار نکردن انتخابات به سر می‌برند.
وی تاکید کرد: از مسئولان و دستگاه‌های نظارتی از جمله استاندار، معاونان استاندار، بازرس کل، دادستان مرکز استان، معاون پیشگیر از وقوع جرم دادگستری استان و کمیسیون عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تقاضا داریم به این مساله ورود کرده و این مساله را با برگزاری انتخابات اتاق اصناف یاسوج حل و فصل کنند چراکه هیچ دلیل قانع کننده و قانونی برای برگزار نکردن انتخابات اتاق اصناف یاسوج وجود ندارد.
رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: لغو و تاخیر در برگزاری انتخابات اتاق اصناف یاسوج آسیب و ضربه‌ای جبران ناپذیر به استان کهگیلویه و بویراحمد زده است چراکه به همین دلیل نتوانسته ایم در انتخابات اتاق ایران شرکت کنیم و رای دهیم و حتی داوطلبی داشته باشیم این در حالی بود که در این دوره انتخابات اتاق ایران استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانست یک نیرو در اتاق ایران داشته باشد.
علی ارشدی ضمن تقدیر از زحمات سازمان بازرسی، فرمانده سپاه فتح استان، بسیج اصناف، تعزیرات گفت: به هرحال ما فقط و فقط خواهان اجرای عدالت هستیم و از مسئولان عالی رتبه استان تقاضا داریم در این خصوص با حساسیت ویژه ورود کنند
در همین ارتباط خبرگزاری ایسنا با معاون معزول بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد مصاحبه‌ای انجام داده است که در زیر می‌خوانید
دقیقا نیم ساعت پس از اتمام نشست کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان که با اکثریت آرا تصمیم به برگزاری انتخابات اتاق اصناف یاسوج گرفته شد، مدیرکل صمت استان حکم اینجانب را بدلیل اینکه نتوانسیتم این نشست را مطابق خواسته یک فرد کنم، لغو و با وجود اینکه یک سال و نیم از خدمت بازنشستگی ام مانده بود، حکم بازنشستگی ام را صادر کرد.
وی با بیان اینکه سابقه فعالیت فرهنگی و اقتصادی در ۶ وزارتخانه و نهاد را در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: توصیه پذیر نیستم و آنچه مُر قانون است و رضای خداوند، شهدا و مردم باشد را رعایت می‌کنم و مطابق خواسته شخصی کسی عمل نمی‌کنم.
عالی پور اظهارکرد: کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی با حضور ۱۳ دستگاه و نهاد عضو شامل ۱۴ نفر عضو تشکیل جلسه داد که همه اعضا با اکثریت آرا تصمیم به برگزاری انتخابات اتاق اصناف در روز چهارشنبه هفته قبل (۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) گرفتند، مدیرکل صمت نیز بصورت تلفنی نظر مخالف خود را اعلام کرد و با وجود اینکه ۱۳ نفر از ۱۴ نفر عضو این کمیسیون رای بر برگزاری انتخابات داند و این مهم مصوب شد، اما این مصوبه از سوی مدیرکل بیرون داده نشد و به اتاق اصناف ابلاغ نشده است.
وی تصریح کرد: برای انتخابات اتاق اصناف بهانه‌ای اورده شده که ۴ اتحادیه معترض به برگزاری انتخابات هستند در حالی که دو اتحادیه اعتراض خود را پس گرفتند و دو اتحادیه هم اعلام کردند که اعتراض انجام شده با امضای رئئیس اتحادیه نبود و حتی دو نفر از همین چهار اتحادیه داوطلب انتخابات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار