استاندار کرمانشاه در همایش زائرین حج تمتع مطرح کرد:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دین مبین اسلام هیچ ارزشی بدون اتصال به توحید وجود ندارد، گفت: مهمترین جلوه سفر حج تقویت توحید است و حجاج پس از بازگشت از سفر روحیه معنوی خود را در جامعه اشاعه کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 12 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در نشست همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۹۹۰ زائر کرمانشاهی و انجام نمادین مناسک و آداب حج، اظهار کرد: کسی که مشرف به سفر حج است مقدماتی را باید فراهم کند که جز اعتقاد قلبی امر دیگری او را به این مهم ترغیب نمی کند و عازمان به این سفر پر برکت امروز برای اعتقادات خود از خانواده و وطن دور می شوند تا واجب الهی را به جا بیاورند.

وی افزود: در اسلام هیچ ارزشی بدون اتصال به توحید وجود ندارد، به این معنی که هر چیزی را در چارچوب اسلام دوست داریم و به آن عشق می ورزیم در صورتی قابل قبول است که با توحید ارتباط پیدا کند و مهمترین جلوه سفر حج هم تقویت توحید است.

استاندار کرمانشاه ضمن عذرخواهی از زائران حج به این دلیل که امکان سفر از فرودگاه شهر خود را ندارند خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه امکان پروازهای ایمن را از باند اصلی خود ندارد و دچار آسیب شده و باند شماره 2 و کوچکتر آن آماده است، رایزنی های لازم برای بازسازی این باند در کوتاه ترین مدت زمان انجام شده در نهایت با پای کار آمدن پیمانکار و استقرار کارگاه های مقدماتی آسفالت به منظور افزایش کیفیت کار، تا پایان مهر ماه این باند آماده می شود تا سایر زائرین از فرودگاه شهر و استان خود مستقیما مشرف شوند.

وی زائرین کرمانشاهی به این سفر ارزشمند را سفیران مردم غیور و متدین کرمانشاه خواند و ادامه داد: تقاضای من از شما این است که هنگام بازگشت از سفر پر خیر و برکت حج، معنویت و روحیه ای که با خودتان آوردید را پراکنده کنید و در هزینه های مادی که برای ولیمه و .. می کنید این نگاه باشد تا ضمن جلوگیری از اسراف ارزش این سفر را به سایرین منتقل کنید تا سایرین این حس خوب را دریافت و آرزومند برای این سفر باشند.

صحرایی به زائرین توصیه کرد آیات قرآن کریم در باب سفر حج را به فارسی و عربی مرور کنند و در ادامه ابراز داشت: در قرآن به سیاسی و الهی بودن سفر حج اشاره شده بنابراین در این سفر برادران و خواهران فلسطینی خود را فراموش نکنید تا با یک احوالپرسی ارزشمندی  آن ها را برای دیگر مسلمانان یادآوری کنید و این حداقل همراهی با مردم مظلوم فلسطین است که هر روز بر شمار کشته شدگان آن ها افزوده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار