معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه روش های نظارتی مبارزه با قاچاق در ایلام تشدید شود، گفت: دستگاه های اجرایی به تکالیف و وظایف خود در حوزه مقابله با قاچاق با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 15 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد سبحان حسنی،در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا، اظهار کرد: موضوع قاچاق با توجه به پیامدهای مختلفی که به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی می تواند داشته باشد بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق تکالیفی برای دستگاه های اجرایی تعریف شده است که باید به وظایف خود عمل کنند، افزود: آنچه در استان به عنوان مصادیق قاچاق هر چند می‌تواند عدد آن کم باشد به ان اشاره کرد قاچاق سوخت، دام، آرد و گندم است که دستگاه های مرتبط باید در راستای مقابله با قاچاق این موارد در استان اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیشتر انگیزه قاچاقچیان از قاچاق در مرزهای استان با کشور عراق بیشتر به دلیل تفاوت قیمت آن کالا در در طرف مرز است، ابراز کرد: اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق به همت نیروهای انتطامی، نظامی و امنیتی و دستگاه های مرتبط انجام شده است اما در هر صورت ما بایستی روی علت هایی که موجب قاچاق می شود کار و بررسی شود و روش های نظارتی در استان تشدید شود.

حسنی با اشاره به اینکه با توجه به تغییر روش ها از سوی قاچاقچیان در قاچاق کالا باید این روشها شناسایی شود و فضا برای قاچاق محدود شود، ابراز کرد: در زمینه ممنوعیت خروج دام از استان باید ساز و کار آن مشخص و روشن شود و امور عشایری و دامپزشکی باید بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهند و زمینه مقابله با آن فراهم شود.

وی بیان کرد: با توجه به بارش های خوبی که رد سطح استان داشته ایم استان از لحاظ مراتع و علوفه برای دام مشکلی ندارد و بایستی از خروج دام در استان به بهانه تعلیف دام، جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه قاچاق و خروج آرد و گندم از استان ممنوع است، تصریح کرد: خودروهای سنگین که بارنامه ندارند و انگیزه آنها قاچاق سوخت است باید برخورد قاطع با گشت های مشترک با حضور دستگاه های مرتبط و شرکت توزیع فرآورده های نفتی صورت گیرد.

حسنی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه قاچاق در گمرک استان انجام شده است، یادآور شد: با استقرار مرزبانی در مرز مهران و تعامل با این نهاد با گمرک، امید است که برخی موارد قاچاق از جمله فروش سیم کارت عراقی و دلالی مسافر به حداقل و صفر برسد و همچنین در زمینه صدور بلیت برای مسافران در مرز مهران نیز بسیار خوب کار شده است که امید است این روند تداوم داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار