مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: خانواده ها نقش موثری در موفقیت و آرامش دانش آموزان در امتحانات دارند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 27 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» علی حجرگشت در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانات مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره  در این ایام برای ایجاد فضایی آرام و ایمن برای شرکت کردن دانش آموزان در آزمون خرداد ماه تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که روانشناسان توصیه می کنند، والدین باید در این ایام، محیط آرام و به دور از استرس برای مطالعه فرزندان دانش آموز خود فراهم کنند.

وی بیان کرد: رفتار یکایک اعضای خانواده در روزهای امتحانات می تواند بر میزان موفقیت و عدم موفقیت دانش آموزان موثر باشد و اگر به موفقیت فرزندان خود در امتحانات علاقه مندیم لازمه آن، آماده کردن محیطی آرام و بدون دغدغه برای آنان است.

حجرگشت یادآورشد: دانش آموزان نیز برای به دست آوردن نتيجه مطلوب در امتحانات بايد برنامه ريزی منسجم وهدفدار برای مطالعه‌ درس های خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی در حال جمع بندی نتایج هستیم و دردوره متوسطه اول و دوم آزمون ها در حال انجام هستند که تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از زحمات فرهنگیان ، خانواده ها و دانش آموزان در برگزاری مناسب امتحانات خردادماه که تا کنون برگزار شده، عنوان کرد: تیم های نظارت بر امتحانات خردادماه مدارس استان در قالب منطقه ای، استانی و وزارتی در حال است که تا کنون نتایج آن مثبت بوده و این نظارت روزانه  همچنان تا پایان امتحانات ادامه دارد.

حجرگشت با بیان اینکه والدین دانش آموزان پایه نهم همچنین به هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته تحصیلی آنان دقت کنند، تاکید کرد: شاخص های هدایت تحصیلی و انتخاب درست رشته تحصیلی شامل توانایی ، استعداد وعلاقه فردی و نیاز آینده جامعه به رشته تحصیلی می باشد که لازم است والدین از اجبار کردن فرزندان خود به انتخاب رشته ای که به آن علاقمند نیستند، پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار