کد خبر: ۱۱۰۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵ 12 June 2023

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که علی واعظ دیگر عضو تیم مذاکراتی آمریکا نیست.

به گزارش تسنیم، دکتر سیدمحمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده کشورمان در واکنش به ادعاهای علی واعظ، عضو اندیشکده بحران و یکی از مشاوران تیم مذاکره‌کننده آمریکا نوشت: «از این رشته توییت مشخص می‌شود که نویسنده نسبت به موضوع بی‌اطلاع است، همچنین می‌شود نتیجه گرفت که ایشان دیگر عضو تیم آمریکا نیستند، تحلیل‌های شخصی را نباید به‌عنوان خبر ارائه کرد.»

برجام | برنامه جامع اقدام مشترک ,

«علی واعظ»، یک تحلیل‌گر جوان ایرانی ـ آمریکایی است که با وجود سن نسبتاً کم، خیلی زود رشد کرد و به‌طور مشخص از حمایت عمیق و جدی محافل سیاسی و اطلاعاتی آمریکایی برخوردار است. او که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا و دکترای خود را از دانشگاه ژنو سوییس گرفته است، و پیش از ملحق شدن به گروه بین‌المللی بحران، عضو «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» در واشنگتن‌دی‌سی بود، از 2008 تا 2010 دوره پست‌دکترای خود را در مدرسه علوم سیاسی کندی در دانشگاه هاروارد گذرانده است.

در سال 2012، «علی واعظ» به رابرت مالی ملحق شد، یک جوان ایرانی با دکترا در زمینه علوم هسته‌ای و بیوشیمی، که مطالب زیادی درباره مذاکرات نوشته بود. او تبدیل به تحلیل‌گر ارشد امور ایران در گروه شد. واعظ با تسلط بر فارسی، انگلیسی و فرانسوی خیلی زود وارد تعامل با مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 شد. در 2013 او به محل مذاکرات در آلماتی قزاقستان سفر کرد. در دوسال بعد از آن، او در مجموع 300.000 مایل هوایی سفر کرد و 22 دور مذاکرات را در سطوح کارشناسان، مدیران سیاسی، وزیران خارجه و سازمان ملل تحت نظر گرفت و به‌نحو فزاینده‌ای در آن دخیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار