رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بر لزوم تبيين فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) برای مردم در طول ايام ماه محرم و صفر،‌ تأكيد كرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 14 October 2015
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بر لزوم تبيين فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) برای مردم در طول ايام ماه محرم و صفر،‌ تأكيد كرد.

به گزارش ایسنا؛حجت‌الاسلام " فیض‌اله اسدپور" با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان در دهه اول ایام محرم، افزود: امسال بیش از 30 برنامه متنوع در سطح امامزادگان ملاير اجرا خواهد شد.

وي ‌اظهار كرد: 20 نفر از مبلغان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام به نقاط مختلف شهرستان اعزام می‌شوند که از این تعداد 10 نفر، اعزامی از قم و 10 نفر از مبلغان بومی ملاير هستند.

حجت‌الاسلام اسدپور ‌از برگزاری همایش "حلی من‌العسل" با حضور 500 نفر از دانش‌آموزان پسر به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) در امامزاده عبدالله(ع) این شهر ‌خبر داد.

وي ‌گفت: این همایش با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ‌ادامه داد: برگزاري همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 24 مهرماه در حسینیه سیدالشهداي ملایر و‌ اطعام‌دهی در ایام محرم در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان ‌از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام اسدپور ‌افزود: در راستای اجرای نیت واقف و نذورات مردمی،‌ بیش از 30 هزار غذا طبخ و در بین مردم و زائران توزیع می‌شود.

وي‌ به برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه امامزادگان شاخص ملاير، ‌برپايي خیمه‌های معرفت با همکاری مبلغان و کارشناسان حوزه علمیه برادران و خواهران در محل امامزاده عبدالله(ع) و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و برگزاری مراسم روضه‌خوانی، زیارت عاشورا و سخنرانی روحانیون در بقاع متبرکه اشاره كرد.

حجت‌الاسلام اسدپور خاطرنشان كرد: در این ایام همایش لبیک یا حسین(ع) با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ملایر و با حضور دانشجویان و طلاب از مقابل دفتر امام جمعه به سمت مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

وي ‌يادآور شد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته تجمع عاشورائیان در عصر تاسوعای حسینی با حضور هیأت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری مقابل تكيه ابوالفضل(ع)ملاير برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار