مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال 333 هزار نفرساعت آموزش‎ مهارتی به روستاییان همدان ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 14 October 2015
مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال 333 هزار نفرساعت آموزش‎ مهارتی به روستاییان همدان ارائه شد.

علیرضا مهرابی از ارائه 333 هزار نفرساعت آموزش‎های مهارتی به روستاییان همدان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: اجرای این دوره‎ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‎وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این مهارت‎ها شامل پرورش‌دهنده زنبور عسل، کشت‌کار سیب زمینی، پرورش گوسفند، تعمیرکار موتور تراکتور و تیلر، تولیدکننده سبد در منزل، منبت‌کار درجه 2، کارور نصاب سیستم‌های آبیاری باران و ناظر مزارع گندم است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان افزود: آموزش پرورش قارچ، پرورش‌دهنده بلدرچین، راسته‎دوز، سری‌دوز حرفه‎ای، کارآفرینی، رایانه‌کار ICDL درجه یک، کارگر عمومی برق کار ساختمان و ... نیز از دیگر رشته‎های مهارتی بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت به یک‎هزار و 801 نفر از متقاضیان آموزش‎های فنی و حرفه‌ای در روستاهای همدان آموزش مهارتی ارائه شده است.

مهرابی گفت: از کل تعداد آموزش دیدگان در 6 ماه نخست سال جاری 407 نفر مرد و مابقی را بانوان تشکیل داده‎اند.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای استان همدان در ادامه از سنجش مهارت بیش از 24 هزار و 149 نفر طی 6 ماهه سال جاری در استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری 6 مرحله آزمون در طی 6 ماه نخست سال جاری در استان، افزود: این آزمون‌ها شامل چهار مرحله آزمون هماهنگ، تفاهمنامه و صنعت ساختمان کشوری و دو مرحله آزمون ادواری در استان بود.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای همدان بیان کرد: طی 6 ماه نخست امسال 18 هزار و 517 نفر در آزمون‌های هماهنگ کشوری، 2 هزار و 245 نفر در آزمون‎های ادواری، 2 هزار و 251 نفر در آزمون‎های صنایع ساختمان و یک‌هزار و 136 نفر در آزمون‌های تفاهمنامه استان شرکت کرده‎اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار