آیت الله سعیدی گفت:دین اسلام همواره تأکید می‌کند که هیچ‌کس نباید از ترس مشکلات اقتصادی از سنت پسندیده ازدواج روی‌گردان باشد.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 17 June 2023

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم  با اشاره به سنت ازدواج در آموزه‌های اسلامی گفت: ترغیب و تشویق به ازدواج یکی آموزه‌های مهم اسلام است، دین اسلام همواره پیروان خود را به ازدواج تشویق کرده و تأکید می‌کند که هیچ‌کس نباید از ترس مشکلات اقتصادی از این سنت پسندیده روی‌گردان باشد.

او ادامه داد: نتیجه تشریفاتی کردن سنت ازدواج و افزایش هزینه‌های آن سبب شده تا امروز جوانان از ازدواج در واهمه باشند و راه برای انواع کار‌های حرام باز شود.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهوری به چند کشور آمریکای لاتین افزود: طی این سفر‌ها درمجموع ۲۸ سند همکاری امضاء شد.

او ادامه داد: پیام این سفر این بود که ایران در برابر فشار‌های پرفشار آمریکا سر خم نخواهد کرد، ایران به دنبال توسعه روابط با کشور‌های مختلف دنیا از روسیه و چین گرفته تا کشور‌های آمریکای لاتین، آفریقا و ... است.

خطیب نماز جمعه قم گفت: پیام این سفر این بود که جمهوری اسلامی می‌خواهد این پیام را به کشور‌های دنیا برساند که هیچ کشوری بدون اتکاء به عزت به سربلندی نرسیده و علاوه بر آن، می‌توان بدون وابستگی به آمریکا، به تمام قله‌های تعیین‌شده دست‌یافت.

آیت‌ الله سعیدی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل سازمان جهاد کشاورزی گفت: یکی از ارکان مهم در خودکفایی و استقلال یک ملت، خودکفایی و عدم وابستگی به کشور‌های دیگر است؛ رونق‌بخشی به کشاورزی علاوه بر تأمین نیاز‌های اساسی و راهبردی، مشکل اشتغال را نیز مدیریت می‌شود.

او ادامه داد: یکی از جلوه‌های پیشرفت صنعت هسته‌ای در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری آن قابل تفسیر است، لازم است با توجه به ابعاد مختلف صنعت هسته‌ای تمام نیاز‌های بخش کشاورزی مدرن در داخل کشور تأمین شود.

امام‌جمعه با اشاره به نزدیکی به اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امیرالمومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: با شروع ماه ذی‌الحجه از خواندن نماز دهه اول آن غافل نشویم و دعاگوی حجاج بیت‌الله الحرام باشیم.

او همچنین با اشاره به اهمیت آشنایی مبلغان با علوم و روش‌های نوین تبلیغی، تصریح کرد: مبلغان باید قبل از اینکه دیگران را به امری دعوت کنند، خودشان عامل به آن باشند تا دعوتشان مؤثر واقع شود.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: مردان و زنان مؤمن برای هم دارای مراتبی از ولایت هستند درحالی‌که چنین خصوصیاتی در بین منافقان وجود ندارد؛ امربه‌معروف و نهی از منکر یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مؤمنین است که آن‌ها را از تفرقه بر حذر می‌دارد.

امام‌جمعه قم گفت: پرداخت زکات و صدقات و اطاعت‌پذیری از خداوند متعال در همه زمینه‌های اعتقادی و عملی جزو ویژگی‌های مؤمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار