مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه:
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از اعزام ٩٩٠ زائر کرمانشاهی به حج تمتع خبر داد و گفت: آخرین کاروان استان کرمانشاه یکم تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 18 June 2023

سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: امسال هفت کاروان شامل سه کاروان شیعه و چهار کاروان اهل سنت (مجموعا ٩٩٠ نفر) از استان کرمانشاه آماده اعزام به حج تمتع شدند.

وی افزود: از مجموع ٩٩٠ نفر عازم به سرزمین وحی از استان کرمانشاه ۵۴۴ زائر خانم و ۴۴۶ زائر آقا بودند و مجموع اعزام شدگان با احتساب روحانی، مدیر و عوامل کاروان یک هزار و ٢٢ نفر هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال برای زائرین حج تمتع به دلیل آماده نبودن زیرساخت فرودگاه کرمانشاه و عملیات عمرانی باند جدید این فرودگاه امکان سفر مستقیم فراهم نشد و زوار از تهران عازم سرزمین وحی شدند.

وی گفت: پرواز‌های رفتِ زوار حج تمتع استان کرمانشاه از ١۴ خرداد ماه آغاز و تا تاریخ یکم تیرماه ادامه دارد، پرواز برگشت از ١٧ تیرماه آغاز می‌شود و تا ٢ مرداد ماه ادامه دارد.

کریمی خو تاکید کرد: ثبت‌نام زائرین بهمن ماه و معاینات پزشکی اسفند ماه سال گذشته انجام شد و کلاس‌های آموزشی فروردین و اردیبهشت ماه امسال برای هر کاروان ١٢ جلسه به منظور ارتقا فرهنگ زیارت و آشنایی با احکام و مناسک حج برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه همایش متمرکز زائرین با حضور تمامی زائرین استان کرمانشاه برگزار شد و در یک پروسه پنج ماهه اقدامات لازم برای آمادگی زوار به منظور سفر به سرزمین وحی انجام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار