جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت:جریان سازی،گفتمان سازی و نقش و جایگاه اساتید در سطح دانشگاه ها و به تبع در جامعه محوری ترین هدف از برگزاری بزرگداشت روز بسیج اساتید در ۳۱ خرداد است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 19 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی؛ محمدعلی آقا محمدی در نشست خبری تشریح برنامه های سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید افزود: افتخار دیار آفتاب استان مرکزی پرورش و تربیت فرزندان برومندی همچون دکتر مصطفی چمران است که سرآغاز نقطه ای تحول زا در عرصه های مختلف به ویژه علمی و نظامی بوده است.
وی یادآورشد: مناجات های شهید چمران که امروز گنجینه ای برای انقلاب اسلامی محسوب می شود درسنامه و مرام نامه ای برای اساتید دانشگاهی به شمار می رود که سند آن پرورش شهیدانی همچون احمدی روشن،داریوش رضایی نژاد و دیگر شهدای عرصه علمی در سطح کشور است.
آقامحمدی گفت:امروز رسالت بسیج اساتید همین راه شهید چمران است اقدامات بنیانی که بتواند در دانشگاه شهید چمران ها بسازد که تاثیر حرکت های علمی و اجتماعی آن تا لایه های عمیق جامعه خود را ظهور و بروز نماید.
جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی با اشاره به اینکه سالروز شهادت استاد شهید چمران فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت مقام استاد و نقش بسیج اساتید در دانشگاه ها است بیان داشت:با برنامه ریزی های انجام شده در سطح چهار شهرستان استان ویژه برنامه ای برای بزرگداشت برگزار می شود که مراسم مرکز استان با حضور ۳۰۰ استاد برجسته دانشگاه ها و سخنرانی استاندار مرکزی در دانشگاه اراک خواهد بود.
وی تاکید کرد: در راستای ارج نهادن مجاهدت های و تلاش های بی وقفه اساتید برجسته که دارای رتبه های علمی بوده و در زمینه های تخصصی حائز رتبه و مقام گردیده اند، در این مراسم از حضورشان تجلیل و قدردانی خواهد شد.
آقا محمدی گفت:توجه ویژه به نقش اساسی و محوری اساتید در خصوص جهاد تبیین و اجرایی شدن آن به ویژه در بخش امیدآفرینی از دیگر اهداف برنامه های بزرگداشت خواهد بود که عملیاتی می شود.
جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت:راه اندازی هیئت های اندیشه ورز با فعالیت پرشتاب در راستای بررسی مسائل استان و نیز بعد ملی به صورت جد در دستور کار بسیج اساتید بوده که می تواند بخش های مختلف به ویژه دولت را در مسیر تکاملی اش یاری کند.
وی عنوان کرد:برنامه متنوع دیگری در سطح استان اجرایی می شود که از جمله بزرگداشت مقام شهدا به ویژه اساتید شهید و در راس آن شهید چمران،تجلیل از خانواده معظم شهدا،مسابقات ورزشی و کوهپیمایی،گلاران قبور مطهر شهدا،صدور بیانیه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار